|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver nya lycktglas till min BMW e46 320 -02 facelift. Och har sätt att schmidemann har två st olika.. Zkw för 1000:- st och sedan borsch för 500:- st Men vad är skillnaden exakt? För dom ser ju likadana ut, jag har zkw glas på min men sparar man lite på borsch glas så vore ju det nice! Har läst lite på internet och någon skrev att dom passade hans fast att schmidemann sa att det inte passade? Tacksam för svar | |
| De passar. Jag köpte till min förra e46, passade hur bra som helst. | |
|
Okej tack :) Men mest nyfiken vad som skiljer dom åt då? :) |
|
|
Tillverkaren - min lokala BMWhandlare sa att man ska köpa det man har - annars finns risk att det inte passar men jag vet inte för jag lyssnade och köpte samma. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Jag bytte i somras och gick på Zkw för det var de gamla. Min tanke var att kanske hela lyktsatsen är av viss typ, och man borde hålla sig till samma. Man vill ju att det skall bli tätt och inte få problem med imma i lyktorna sedan. Tror det är god idé att byta gummilisten också, då den är rätt hård efter några år. Den nya är mjuk och smidig och tätar förmodligen bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.