|
|
|
|---|---|
| Låset på förardörren och bakluckan fungerar alltid via fjärren och förardörren går att låsa upp manuellt, Övriga 3-dörrar fungerar någon enstaka gång via fjärren och om man låser upp manuellt men helt omöjligt att få upp manuellt om dom inte låst upp automatiskt även inifrån. Borde det inte sitta en sensor i förardörren som låser upp övriga dörrar eller någon som kan bekräfta hur det fungerar? | |
|
Du har väl en knapp på konsollen mellan framsätena som växlar låst/upplåst. Ett sätt att felsöka för att se om det har med fjärr eller funktion att göra. Eller var det detta du gjorde också? Det finns ju möjlighet i mjukvara att generellt välja att första upplåsning bara låser upp förardörren, först på andra låser övriga upp sig. Men om det går ibland med alla dörrarna på första med fjärren, så är det något fel förståss. |
|
| Ska kolla efter den knappen och se om den kan styra dom övriga dörrarna! Måste besiktiga så lite besvärligt med dörrarna då! Har hört lite om någon modul som måste kodas in mot nycklarna sedan att det ska vara något rela i den som orsakar detta men måste kolla upp det mer! | |
| Testade knappen mellan sätena och den låser endast gick ej att låsa upp med den, för att komma ut var jag tvungen att köra ner fönstret och låsa upp bilen med nyckeln utifrån igen. | |
|
Verkar vara standardfel på dessa bilar! Här finns rep video för c-lås problemet. Länk |
|
|
Det var värst - knappen har alltid togglat låsen hos mig, varje tryckning. Inte ens att använda nyckel fjärren(fast du är i bilen) funkade då? Skumt om den funkade utifrån. |
|
| har samma problem hur har ni löst erat? skickat in på verkstad eller gjort det själva? För det han gör i filmen ser inte så himla lätt ut | |
| Vill man inte löda så får man göra så istället: Länk | |
| Jag lödde, var INTE enkelt! Tog sina timmar, men nu kan jag iaf låsa upp bilen med fjärren, låsa fungerar fortfarande inte, kanske blev något fel men kan iaf styra alla 4 dörrar nu! :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.