AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.212

E39 525i .- 2003 visar skumma motor-felkoder

Ak
26
Aklasson
Bmw 525a m-sport - 03
Tja, renoverade nyligt en generator på bilen, köpte en ny lmm på tyska ebay nu är allt monterat och jag hinner köra bilen ungefär 5mil då alla möjliga lampor börjar lysa. Motorlampan, antisladdlampan, eml-lampan. Felsökte bilen och det visade en felkod på lmm, lambda och tpsen. Hur fan kan detta ske när bilen bara stått i garaget under denna tid? vetinte riktigt vad jag ska göra, vars jag ska börja..Är så less på att skruva i bilen och bilen MÅSTE funka då jag ska flytta 50mil hemifrån och är behov av bilen....
Ak
26
Aklasson
Bmw 525a m-sport - 03
Bmw 525 - 03
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Kommer koderna tillbaka efter du nollat dem? Hur går bilen?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Köpte du originalfabrikat av LMM ? Billiga noname fungerar väldigt sällan som dom ska.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kolla spänning och skick på batteriet. Dålig strömförsörjning ger lätt alla möjliga fel på moderna bilar, är min erfarenhet. Och batteriet kan ju ha laddats ur av att stå länge i garage, även om 5 mils körning borde ha laddat upp det igen (om allting är friskt).

Wilhelm Svenselius
Ak
26
Aklasson
Bmw 525a m-sport - 03
Köpte en pirat lmm från ebay, batteriet är splitter nytt så det ska nog inte vara det. Brukar en pirat lmm ge ut konstiga felkoder? gick på art nr från realom och den kosta 600kr
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Börja som sagt med att kolla laddningen och batteriet, laddar den som den ska?

Sedan så sitter ju generatorn i närheten av både LMM och gasspjäll så det är ju inte omöjligt att nått där fått sig en törn under jobbet, kolla så kontakterna är hela.

// Magnus

Ak
26
Aklasson
Bmw 525a m-sport - 03
Tror jag hittat felet. Alla felkoder spökar som fan, så jag koppla ur lmm och körde och bilen gick mycket bättre än när alla lampor och felsäkertläge. koppla upp den på datorn samtidigt som jag körde och då visade den BARA lmm, inga andra som visats tidigare. I vanliga fall så börja alla lampor lysa efter ca 5km men nu har jag kört 10mil utan att se en lampa och då ska jag säga att jag kör UTAN lmm inkopplad. Pirat skiten från tyskland ställde till med en jävla massa problem... Blir att beställa en org!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.