|
|
|
|---|---|
|
ställde in bilen på avtining ,tre timmar senare så tändes bromsljusen,strålkastarna, instrumenteringen upp . kollat säkringarna-hela kopplade bort batteriet och när jag sätter tillbaka polen så tänds instrumentet direkt och ca 4sekunder senade så tänds ytterbelysningen . någon som har varit med om något liknande ? | |
|
med nyckeln ur tändningslåset |
|
|
ingen som varit med om detta fenomen ? startar jag bilen så fungerar allt som de vanligt . men när ja vrider av tändningen så lyser instrument panelen och därefter tänds yttre belysning |
|
|
Hej! Har aldrig varit med om fenomenet själv. Det första jag skulle testa är att ta bort pluspolen på batteriet i ca 10 minuter och sen sätta tillbaka det igen och se om det hjälper. E |
|
| haft batteriet bortkopplat över natten utan resultat | |
| Löste det sig för dig? Har samma problem på min 328ci e46 och hittar inte felet, har provat allt jag kan komma på :( | |
| Ställde in bilen med batteriel av i två nätter i värmen sen va den helt normal igen , måste varit fukt på fel ställe helt enkelt | |
|
Usch. Min första 330 hade ett liknande fel! Sporadiskt när jag tvättade bilen eller när det hade regnat ute betedde sig instrumenteringen lustigt och det spred sig till stereon och tillslut till startsystemet. Fick vänta 1-2 timmar sen startade den. Felsökte som en galning utan resultat. Hoppas verkligen att du slipper detta! Mvh! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.