|
|
|
|---|---|
|
Står inför köp av 530d med extra för ca 170k. Har avsagt mig vinterdäck eftersom jag tänkt köra samma fälg året om men bara byta gummi inför säsongerna. Bor ca 500m från en däckverkstad. Jag antar att jag får bättre rabatt på själva bilen om jag gör så men jag kanske har fel? Nu undrar jag om jag tänker rätt vad gäller däckbyte på fälg och förhandlingsläget med handlaren? Hur mycket rabatt brukar man kunna få på vinterdäck när man köper ny bil annars? | |
|
Jag upplevde priserna på vinterfälg med däck helt ok hos BMW Jag bytte dock fälg från fabrik till en vinterbeständig och köper till vintersulor på bilen av BMW handlaren. Prismässigt = ok påslag gentemot lokala däckfirman Sommardäcken skall säljas, så 245/45/18 Runflat blir till salu när bilen kommer och något annat roligt dimensionen större åker på. Så du kan gott be dem räkna, kanske blir du också överraskad =) |
|
| Vad får man betala för ett par ok vinterdäck på original-lm-fälgar nu för tiden? | |
|
12000-15000 kr hos BMW för en uppsättning till treserien. Antar att det är 16" som gäller då. Jag har sett länkar hänt på AP till Tyska sidor där man kunde köpa originalfälgar med vinterdäck billigare. |
|
| Länk | |
| sliter det inte på däcken att byta fälg? | |
| Bra fråga! Vet ej. Någon annan som vet? | |
|
Sliter inte på fälgen, men de blir lätt repiga på kanterna och skadad lack på insidan av däcksmaskinerna. Har du räknat på hur många byten av däcken du gör för ett set fälgar? Vad får du betala för en omläggning och det x2 för att få årskostnaden. |
|
|
Jag skulle inte oroa mig för däcken men däremot fälgarna. Det är alltid en risk för skador på fälgarna och ökas antalen däckbyten med en faktor 5-6 så bör man räkna med slitage. DarrenB, jag tycker att du starkt ska överväga köp av BMW-fälgar till vinterdäcken vid köp av en ny 530. Jag fick ca 15 % i rabatt på vinterhjul vid nybilsköp. |
|
| ok tack! | |
|
Priser fr ca 19.000:- för komplett set till 530d enl BMW hemsida/konfigurator: Länk Borde ju kunna göra ngt på priset i samband med köp av ny bil. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.