AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.970

Z3 M

Sida 2 av 2
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Bland det bästa man kan göra för att få ner tyngdpunkten är att byta hela taket till kompositmaterial (CSL-taket är laminerat med kolfiber och plastlager).
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Hoppas ingen av er tror att ni märker om det är lucka eller inte lucka på bilen när ni pratar väghållning.. =0)
Och om ni mot all förmodan är så duktiga piloter så utgår jag från att ni har plockat ur AC:n + satt i en el-fläkt till kylaren =)))

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tror nog ingen av oss märker skillnaden på takluckan, men många bäckar små. Ta bort 100kg upptill på bilen och jag tror att de flesta märker av det rejält.

Ta ut AC'n?? Är Du galen, efter 25 grader hjälper det ju inte att cabba ner för att bli sval.. :-)

/Caspar
100 kg? nu överdriver ni. hela taken går säkert inte på 100kg desto mindre eventuella förstärkningar till soltaket...jag är fortfarande inte övertygad att just soltaket medför att takens förstärkningar blir så pass tyngre. Det är ju helt annan typ av lucka än på E46…

hög tyngdpunkt? hehe, funkar inte en uppfälld lucka som vinge som skapar downforce?

hur som helst, även om jag funderar på att minska bilens vikt på alla möjliga sett så är glas taket inget jag skulle vilja bli av med. det är supertrevligt att kunna njuta av den :-)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Du läser ju som fan läser bibeln... "Om" man skulle ta bort 100kg upptill så skulle vi nog alla märka av det.

Kanske ger takluckan downforce. Med det resonemanget skulle man ju vinna mycket på en riktig raggarsänkning, ner 10cm fram och upp 20cm bak!!! :-) Provar Du???

/Caspar
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Hellre några kg till pga AC o sval o koncentrerad (nåja) på banan än ett svettandes nervvrak :)

sänker luckan i z3c takhöjden?

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Enl ETK väger luckan med motor och alla delar ca 22 Kg
Jag hittade inga extra förstärkningar alls i taket enl bilderna....

/PG

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.