|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad fanns som extra utrustning till en sådan när man köpte den 98/99 ? MVH TONY ///M3 | |
|
Antar att du menar coupen? Ett urval av det jag kan minnas med förbehåll för små sakfel. Larm med fjärrkontroll, Radio Business/ Professional med kassett/CD/ CDväxlare, HiFihögtalarsystem, HiFi högtalarsystem harman/ kardon, Gröntonad framruta, Metallic, Fast monterad GSMtelefon, TelefonförberedelseKlimator, Eluppvärmda spolarmunstycken speglar och lås, strålkastarspolare, eltaklucka, . Cabben har väl elcab som tillval och sollucka fanns ju inte på den. Mvh Asken |
|
|
och farthållare var tillval... // Micke |
|
| ..och hundgaller va? ;) | |
| Kunde man inte välja till kamaxelbelysning oxå...? :) | |
|
tony... sluta ljuuuuuuuug ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
modano |
radionavigation... lastbågar på roadstern, likaså speedsterkåpa... ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
Kunde man väla ett glastak som på Z Coupen också? är lite osäker på det... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hej, Är det sant att solluckan i M Coupén endast kan regleras upp och ner? Dvs. inte åka "innåt" i taket? Tråkigt i sånna fall... /Manray/ |
|
|
Manray: Ja det är sant |
|
|
Är det så på M3 också, Starre? /Manray/ |
|
|
Manray: Nix där kan skjuta bak den Ps.hur ska man annars höra min ljuva sexa:))) |
|
|
Hehe, det kanske räcker att fälla upp den?! :D Det är en skön känsla att åka med sollucka bakåtskjuten, synd att det inte går på Z3... Måste ju kännas väldigt instängt i den lilla Coupén, eller vad säger ni ägare? /Manray/ |
|
|
Extra trevligt när man får veta hur mkt extra en bil med lucka väger med extra förstärkt tak. O den vikten sitter ju på precis rätt ställe. Som att köra med en tv-fottölj på taket =) Manray: Nee det är så ombonat o trevligt så :) Hehe, egentligen är det lite motsägelsefullt: "Hej, jag skulle vilja köpa en BMW Z3... fast med tak... fast ändå utan" |
|
| Z3 Coupèn ......Musfällan | |
|
Vill man köra Z3 med öppningsbart tak köper man med fördel en roadster....... /B |
|
|
Nu vill jag ju bara ha en vanlig sollucka! ;) Jajaja.... :) /Manray/ |
|
|
det är trevligt med lite extra ljust kockpit. spela inte så stor roll om den går att öppna helt eller inte. jag har den nästan alldrig uppfälld, för då tar det bort udden från AC. däremot hade det varit trevligt med genomskinligt glas. 328-Johan: hur mycket kan det väga? tjänstevikten är samma på bilar med och utan lucka...? i ETKn ser det inte heller att det är så många komponenter som stärker taket? men visst är glas tyngre än plåt så jag tippar på 5-6 kg extra vikt inklusive mekanismen |
|
| En E36:a har jag hört är c:a 40 kg tyngre med lucka (men är skeptisk till att det skulle vara så mkt). 20 tycker jag verkar mer rimligt med starkare balkar. Leta på www.rejsa.nu Oavsett sitter extratyngden på helt fel ställe. | |
| men den eventuella extra vikten sitter i bilens aboluta mitt så kan det väl ändå inte vara felplacerat? man bibehåller ju viktfördelningen! | |
|
Z3c: Måhända att det är i bilens mitt, sett uppifrån, men taket sitter ju ganska högt upp på bilen (eller hur??) vilket gör att tyngdpunten skjuts uppåt, inge vidare.. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.