|
|
|
|---|---|
|
Hej, Torkaren på höger sida har lagt av. Först så verkade den vara felinställd, gick bara en bit upp på rutan och dängde sedan ner vid huven. Nu är den dock helt slapp och kan flyttas med handkraft. Rör sig inte alls när man sätter igång torkarna. Torkaren på vänster sida fungerar dock utmärkt. Misstänker att länkaget mellan torkarmotorn och torkaren gått sönder. Såg att det fanns ett mekartips på denna eminenta sida, men det verkar bara vara för torkaren på vänster sida. Är det mycket mer trubbel att fixa till högra torkaren? Vad behöver jag demontera för att komma åt på ett bra sätt? Tacksam för svar. | |
| Jag antar att du verkligen kontrollerat själv att allt är åtdraget? Jag hade själv liknande problem för några år sedan, då berodde det på lösa muttrar - hela mekanismen satt löst. | |
|
Jag gjorde ett försök för att kolla igår, men fick ge upp då jag saknar inomhusgarage och vettig belysning. Vad jag kunde se då var det inget "uppenbart" fel, men jag kunde inte se så mycket på högersidan då jag var lite osäker på vilka delar man kan/ska ta bort för att komma åt. |
|
|
Mycket riktigt en mutter som satt löst. Bytte vindruta förra veckan, förmodligen har glasmästaren inte dragit åt den tillräckligt. Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.