|
|
|
|---|---|
|
Hallå forumet! Jag har en bekant som är intresserad av den här: Länk! Jag är tacksam för all info kring bilen om någon vänlig själ kan kolla upp den via carfax och vad era tankar är kring just den motorn, vad som är bra eller dåligt och om ni tycker priset är rätt. Jag kan tillägga att personen som är intresserad är inte ute efter en BMW med "stor motor". Prio att det är en Bmw e60, låg bensinförbrukning och komfort. | |
| Hade betalt en extra slant och kikat på en diesel, Bensin 2,0 motor är väldigt slö i en 5-serie och förbrukningen i en diesel är mycket bättre än en bensinare. | |
|
Glömde då att nämna att det inte ska vara någon diesel. Men jag har sökt på nätet där fler tycker det är en svag motor för den modellen. Jag är mer nyfiken på om det är något man ska akta sig för gällande den motorn som sitter i just den modellen och om priset är rätt i förhållande till åsmodell, miltal och utrustning. |
|
|
Motorn räcker till så länge du inte kommer dra husvagn lr hästtransport. Många på detta forum rekomenderar starka motorer trots att de bara nytjar max 1/3 av effekten i 95% av milen. I jämn fart är den motorn väldigt snål, inte så långt efter en diesel.... typ 1,5 l/100km |
|
|
Och man slipper partikelfilterbyten, turboras, spridarproblem, dieselpumpsproblem osv. Många gör en riktigt slarvig ekonomisk kalkyl inte de hoppar på dieseltåget. ------- //Lövet |
|
|
Tack för era svar. Så om jag inte missförstår era synpunkter, så tycker ni att motorn är helt ok och priset är rätt? |
|
| Bilen har stått osåld i 3 mån. Vad kan säljaren släppa den för? | |
|
Det vet jag tyvärr inte. Jag skrev denna tråd åt en bekant som är intresserad och skall byta in sin bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.