|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag mekar det mesta själv på grund av en kombination av allt som sagts ovan. Mest för att jag är pedant med min bil och inte vågar låta nån annan röra henne! Diesel Performance..... |
|
|
Nej usch. Inte mecka själv inte nej nej. Man står ju och skruvar från klockan 8:00 - 20:00 nästan varje dag och då vill man ju passa på att göra något annat när man får tid över. Så köp inte mina bilar när de skall säljas. : ) Att mecka egna bilar kostar ju pengar att mecka andras bilar inbringar ju pengar. MM |
|
|
Skruvar själv för att det är kul, sen kan man ju spara pengar för att göra av med dom på nått annat på bilen. Sen hoppas man ju lära sej nånting.... Det där med rätt kvalitet sen ;) tror nog många jobb blir bättre om man lämnar in dom.... därför lämnas nästan alla jobb in på 7:an... känns lite för komplicerad i många lägen... Gör aldrig nånting på motor vxl-lådan själv. Vinter/reserv bilen plus tjejens mekas själv....varför har man annars alltid 3 bilar på 2 personer... |
|
|
Jag "kör skrivbord" om dagarna och gör bara enklare jobb på bilen själv, ungefär upp till tre skiftnycklar i mektips. När det verkar vara alltför krångligt eller kräver alltför konstiga/dyra specialverktyg lämnar jag det med förtjusning till min lokala auktoriserade. En av de större behållningarna med att skruva är att för mig är det avkopplande och avstressande skruva. Jag skruvar på garageuppfarten i vår lilla trädgård längs vår lilla gata. Man småpratar lite med grannarna och deras jyckar, njuter av solen och blommorna, skruvar ett tag till, går ut på baksidan och fikar med sambon, läser på mer om hur man gör, piper ner på byn i bruks-Audin och handlar mer verktyg. Skruvar lite till. Sedan är det dags för PROVKÖRNINGEN, först försiktigt försiktigt med rutorna nere för att höra alla eventuella missljud. Det är nu det är bra att upptäcka om man glömt dra något eller så <händer väldigt sällan, men det har hänt>. Sedan kan man storgasa litet en stund och konstatera att nu går den ännu ett snäpp bättre eller vad man nu höll på med är fixat och nöjd parkera upp och roa sig med något annat. Tycker också det är roligt att planera jobben, skaffa alla smådelar, och kolla upp hur saker och ting funkar. Är däremot inte så förtjust i att polera och feja och tvätta och så. Jo, inuti skall det vara rent och fräscht och med sandbeige inredning blir det lite jobb men är ingen supervaxare precis. Tycker att mekaniska jobb är det som är kul. Mvh Björn |
|
|
Det är precis som alla säger men jag brukar alltid meka med polarna för att det är ett gemensaqmt intresse. Vi hjälps åt med varandras bilar och har roligt samtidigt.. Kan det bli bättre när det dessutom är bra mycket billigare än att lämna in bilen. Jag tycker inte det i alla fall. Livet är för kort för att inte ha roligt!! |
|
|
Lämna in bilen? Ja i nödfall när man inte har någonstans att vara, men går det att undvika så gör jag det så långt jag kan. Tyvärr måste man lämna bort de mest speciella grejerna, som hjulinställningar mm mm, som kräver dyra maskiner, men har slutat med att lämna ifrån mig bilen. Har haft så mycket skitjobb som har gjorts på bilen, av såkallade "bra verkstäder" att allt görs hemma med kompisarna eller flickvännen. |
|
| Har man haft en 320 -89 som gått 23000mil och dessutom gått som tjänstebil i Sthlm så blev det till att skruva själv... det hade blivit dyrt att lämna in den på verkstad en gång i veckan.... sen är det kul att skruva själv också.... | |
|
bilen ska fungera och när nånting går sönder så ska nån annan fixa det.. stoppar inte ner mina egna fingrar i skiten!! :) ---------------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.