|
|
|
|---|---|
|
Är väldigt upprörd så ska försöka fatta mig sakligt! Nivåregleringen strulade på "Gamle Svarten" i helgen när det var ungefär -10 grader ute. Körde hem bilen och parkerade tills i morse då jag körde den till en auktoriserad BMW-verkstad( den enda) här i stan. Lämnade in den och berättade att nivåregleringen slutade fungera när det var kallt och att jag ville ha problemet reparerat. Jag räknade med att betala 10-15000 bara felets åtgärdades, berättade även att vi kör hästar och inte kan ha en bil där fjädringen försvinner. Så jag trodde att bara vi betalar så fixar dom problemet. Men vad hände! När jag hämtade ut bilen efter jobbet hade dom bytt relät till kompressorn men inte hittat någon felorsak. Det roliga var att när jag frågade om dom kontrollerat kompressorn sa han i verkstadskassan att det här är inte ventilationen?! Han visste alltså inte ens att det finns en kompressor till luftbälgarna. Nu var jag ju nära att spricka av ilska. Frågade om dom ens kollat om det var fukt i luftsystemet, och det hade dom fullständigt skitit i. Så jag fick punga ut 1600 spänn för ingenting, även fast jag tydligt sa att jag betalar vad det kostar att fixa. Hur som helst åkte till Mercedes efter det så nu sitter jag på en offert till en GLK istället så allt ont för något gott med sig, men känns surt när man har en sådan fin e39:a. Var bara tvungen att skriva av mig, nu är jag gladare :) | |
| GLK är en riktigt trevlig mellansuv. Körde en 220cdi för någon vinter sedan so m hyrbil, den drog 0.6l mil på långkörning ! kändes pigg, väldigt pigg för sina 170 hk. | |
| Ja det var en 220cdi med exteriört sportpaket, blev erbjuden 55000 för gamle svarten. Känns sådär när jag lagt ner 50000 på den under senaste året och hälften på rostskydd, lackbehandling, bra däck och rekond. | |
|
Jag köpte en begagnad kompressor till en kompis 525, busenkelt att byta. Den hägde på båda sidor när det blev kallt. På min 530 bytte jag bälgar bak när den hängde på ena sidan. Du kan ju alltid köpa hem en kompressor och låta någon verkstad göra jobbet. Det tar inte mer än en timme denna operation. Finns ju för rimliga priser:Länk Min bil: Länk |
|
|
Måste ju också säga att det är skandal att de inte har bättre koll på en auktoriserad verkstad. Just därför har jag lärt mig mecka själv med det mesta för då blir det inget fuskjobb och man vet att man inte blir blåst. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.