AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
19.817

GDM Performance, erfarenheter?

ma
19
mattem
320D Touring -04
Hej

Tänkte kolla in här om det är några härifrån som har erfarenheter av GDM Performance? Länk

Jämfört med "alla andra" så är det ju betydligt mer effekt och oftast till 50% mindre än konkurenterna.

Tänkte själv köpa detta paketet till min 320D E46 2004, kostnad 2125:-. Ger ungefär + 60hk & 100 Nm. (Antal hk något nedjusterat efter papper från bromsning, tidigare angett 212hk 422Nm, nu 206hk 436 Nm) Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Också nyfiken :)
ma
19
mattem
320D Touring -04
Då kan jag återapportera efter ett besök hos GDM Performance i Hyllinge.

Göran som ägaren heter driver firman från garaget i villakvarteret. Men låt inte det intrycket lura er för Göran är mycket kunnig och duktig och förklarade dels hela tiden vad han gjorde osv. genom hela processen. Det första han gör är att koppla upp sig och läsa ut felkoder osv som finns lagrade och kommer med förslag på åtgärder om det behövs, Han kom även med förslag på förbättringar man kan göra för förbättra bilen, t ex plugga EGR och ta bort det från programvaran i bilen, likså med partikelfiler om man har det på bilen.

Efter cirka en timme var hela processen klar, beroende på hur lång tid det tar att läsa ur programvaran ur boxen, min gick snabbt men de flesta BMW-boxar var tydligen väldigt tidskrävande att läsa ut.

Efter några mils körning så känns det att bilen helt har adapterat styrsystemen igen och det är verkligen en helt ny bil.

Jag gick ifrån 150hk, 330Nm till ca 210hk, 430 Nm på min 320D E46 2004 och det finns bromspapper på denna setup som han mappar med så siffrorna är inte tagna ur luften.

Så fast det är ett enkelt yttre så finns det gedigen kunskap, stort intresse och gedigen kundvänlighet. Jag kan verkligen rekommendera GDM Performance som alternativ till de stora etablerade firmorna.
Du
25
Ducatitobbe
Bmw 535d -08 BMW 325d-07Ducati 851-89
Jag har också varit där .värt varenda öre och mil 96 närmare bestämt.
ma
19
mattem
320D Touring -04
Var det du med 535:an som ligger postad på FB-sidan? Måste ha blivit bra tryck i bilen =)
Du
25
Ducatitobbe
Nej en 325 men 287hk och 560nm går utav bara;-) ;-)
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Lyfter tråden, istället för att starta en ny.

Började titta på lättare uppgradering av 535an och då jag har tidigare mycket goda erfarenhet av ett företag i UK som heter Celtic Tuning till mina tidigare bilar så kontaktade jag dem igen. (rätt stora på ön vad jag förstått).
Blev då snabbt kontaktad av just Gdm Performance som visa sig vara deras återförsäljare i Sverige. Intressant! Istället för att som tidigare behöva krångla med att ladda ur mjukvara, skicka och sen få tillbaka för att kunna ladda in (med allt vad det innebär) låter det smidigt att ta med sig bilen till Helsingborg. Vettig prisbild dessutom.

Nåväl, ni som nu kört med Gdm(celtic) mjukvaran, hur lirar det nu? (Fungerade toppen på Hondan men det är ju knappast samma motor eller ecu)

Har ni kört med egr/dpf delete som options?

(avskyr allt vad "boxtrim" heter)

Du
25
Ducatitobbe
Hej jag har kört ca3000 mil nu funkar klockrent.har bara steg ett men kommer nog att gå upp ett snäpp .
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Tänkte själv nöja mig med Eco och kasta bort egr.

Var märker du störst skillnad? Mellanregister eller över 4000v/min?
Du
25
Ducatitobbe
Hela registret. helt sjukt värsta jag provat är väl några kommentarer jag fått. Och det är det också man får vara väldigt lätt på gasen :-)
Fr
1
FredrikSage
BMW 335d Touring
Jag har chippat min 335d hos GDM , Tog bort partikelfiltret och pluggade egr:n , och så la han i sin programvara, är riktigt nöjd så jag kan varmt rekommendera göran på gdm !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.