|
|
|
|---|---|
|
I dag hände det något konstigt. Jag hade kört som vanligt hela dagen , så stannade jag på ett ställe och var där i ca 10 min. När jag skulle starta och åka därifrån så kom texten Getribesprogramm upp på displayen. Lådan betedde sig som all olja hade försvunnit. När jag kom hem , stängde jag av bilen , för att köra in i garaget,och nu är allt som vanligt igen. Har någon varit med om något liknande. Vore väldigt tacksam om någon har har en ide om vad det kan vara. MVH | |
|
Jag råkade ut för liknande efter att jag gjort en motortvätt. Lösningen var att koppla lös batteriet i en timme tror jag att jag väntade för att styrboxen skulle glömma bort inbillade fel. Medan jag väntade så tog jag av alla elkontakter jag såg i motorrummet och sprayade med 5-56. När jag sedan satt ihopa allt igen så gick den som en klocka. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
ephmc |
Klara Växellådorna är väldigt känsliga för vilken spänning de får, dvs om batteriet eller generatorn börjar bli dålig händer detta. Prova att ladda batteriet. Lycka till! Patric |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.