AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.805

F11 iDrive startar om efter "no signal"

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jahapp, så åkte jag pckså på det i morse:

Har läst i den del trådar om det något mystiska problemet med att iDrive slutar att fungera, skärmen blir svart och det står "NO SIGNAL" i orange. Fick det i morse, lagom till att jag ankom till flygplatsen. Efter ca 10 sekunder startade iDrive om igen och allt var som vanligt igen.

Jag har noterat att många som drabbats har en iPhone 5 och jag undrar om detta fel är kopplat till telefonen, ex om den stör CIC när den går i sleep mode eller liknande...?

Någon som drabbats av samma och kanske vet hur det kan åtgärdas...?

----
BMW CS/SC #6212
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Trådlyft. Hände mig också idag, gjorde en omboot och allting funkar som vanligt igen. Har också en 5(s) via blåtand. En gång är ingen gång?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det har hänt mig igen, tre gånger de senaste veckorna efter att det inte hänt på över ett år. Mycket mystiskt.

----
BMW CS/SC #6212
F10 2013 med Iphone 5 via blåtand, inga problem alls.

Dock sedan ett par månader tillbaka startar den alltid en standard låt med Spotify (U2) via blåtand som jag inte ens har på min spellista. Den går igång varje gång jag går in i bilen, oavsett om jag har en annan låt som spelats nyss på Spotify.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hade bilen inne i går för bland annat detta. Om det inte hjälper med omprogrammering (som verkar vara BMWs svar på allt numera) så måste CCC-enheten bytas. inte så ovanligt, enligt mekanikern.

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.