|
|
|
|---|---|
|
Provat mest automater men hur är den med manuell? Kommer mest köra långt så behöver inte växla så mycket. eller blir den piggare med manuell ? (197hk) Kommer trimmas steg1 Svårsåld med manuell? | |
|
Diesel = Automat Bensin = Manuell ..enl mig. Dieselns korta register blir jobbigt med en diesel, speciellt en stark sådan. Blir en jäkla massa viftande med höger armen. |
|
|
Skitsnack :-) En 325d funkar förträffligt med manuell låda. Har inte alls samma karaktär som tex 320d där man lättare får tjuvstopp. 325d påminner faktiskt mer om bensinsexorna när det gäller dragläget...dessutom är den gamla steptroniclådan till E90 ganska seg jmf med de nyare automaterna. Men provkör och bilda dig en egen uppfattning är mitt tips! |
|
|
Håller med. 320d är inte kul med manuell låda däremot 325d och 330d går alldeles utmärkt att ha manuell. Vissa handlare påstår att dieslarna med manuell är något svalare på marknaden än automat. |
|
|
Är troligtvis svårare att sälja som manuell, men det går ju jämt ut om du själv får den till ett lägre pris nu när du köper. Det kommer alltid finnas dem som vill ha manuellt växlade bilar också. Tycker den som gör sig utmärkt med manuell låda, men förstår att många gillar automat. Provkör själv och bestäm vad som passar dig bäst. __________ Mvh Grelle |
|
|
Hej! Jag har själv en 325dT manuell. Jag är ju då partisk men tycker det funkar alldeles utmärkt med manuell låda. Jag hade tidigare en 330i E46, också manuell, och tycker som ovan att känslan i koppling o dragläge liknar bensinaren. Att registret i dieseln skulle vara smalt tycker jag inte stämmer, min känsla är att det finns bra med kraft där det behövs. Känner inte alls att man måste vift runt med högerarmen i onödan. Sen väljer man väl manuell för att man tycker om att växla, men det är ju min åsikt Anders |
|
|
Jag skulle i alla lägen föredra automat till den motorn. ------- //Lövet |
|
| +1 Lövet. | |
|
Vad kan man tycka att priset ska skilja mellan Automat och manuell? |
|
| Lådan kostade väl ny ca 18-19000 kr? | |
|
Jag skulle i alla lägen föredra manuell låda. Skulle jag tvingas ha automat så måste det vara på en ny bil med garanti. |
|
|
Förstår inte riktigt rädslan för begagnade automatlådor. Är iofs väldigt dyrt att renovera men kollar man upp konditionen på lådan innan köp och sedan underhåller den med några oljebyten nu och då så ska det inte vara några problem. Har säljaren dock haft en blytung vagn på kroken i 10000 mil så kanske man ska välja en annan.. BMWs 3.0d med automat är ju en perfect match. Går att ha manuell till den men jag föredrar automat. |
|
|
Blev tillslut en 325dA msport. :-) Helnöjd ! |
|
| Hur ser det ut med bränsleförbrukning manuell kontra automat? Har fått känslan att automaten är ganska märkbart törstigare (åtminstone kö/stadskörning som väl är just då man vill ha automaten..) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.