|
|
|
|---|---|
|
Blir inte klok på detta. Plockade av min spridarbrygga häromdagen och när jag knäppte loss ena spridaren från kontakten med det lilla clipset råkade jag spräcka den. Nu vill jag därför plocka loss denna kontakt och byta den, men hur jag gör det förstår jag inte riktigt.. Kontakten som är sprucken är alltså den kontakt som sitter fast i det avlånga plasthöljet som innehåller alla sladdar till spridare och tändspolar. Ska försöka posta en bild på vilken kontakt jag menar lite senare, svårt att förklara bättre än jag gjort.. /Erik | |
| Ta gärna bild som du nämnde. Är inte med dig vilken du tänker på riktigt. | |
|
Det du menar ser du inte här va? Länk Är det nummer 7 på denna? Länk |
|
| Nej inte med på de bilderna. Fixar bild om strax! | |
|
Bilder på kontakterna jag menar. Det är alltså en av dessa kontakter jag vill plocka bort och byta! Hela raddan med kontakter (6st): Länk Närbild på en sprucken kontakt: Länk Bild ovanifrån (två sladdar i varje kontakt): Länk Åter till frågan - hur tar jag loss kontakten? /Erik |
|
|
Minns inte 100%, men du kan nog inte byta enbart en kontakt. Hela den här dosan sitter ihop med kabelstammen. Jag har en liggandes till 330, men om den är likadan till din kan jag inte svara på. Alternativt du ordnar ny från skroten, så får du skarva ihop den med din. Använda krympslang osv så inte fukta tränger in. |
|
|
Aj då , får åka till bmw och kolla med de då! Tack för hjälpen! /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.