|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett problem med min e46 330, det fjärrstyrda central låset krånglar... det går inte att låsa upp bilen med nyckeln har testat med båda nycklarna och ingen funkar att låsa upp med men att låsa går alldeles utmärkt...?! När man trycker på knappen till att låsa upp så tänds bara lampan inne i bilen... Sen när man låser upp som vanligt med nyckeln i dörren så går det inte att låsa upp dem andra dörrarna inte ens med låsknappen inne i bilen eller om man drar i handtaget? Vad kan det här bero på? Är det nån annan som har haft samma problem? Kan nämna att det har hänt nån enstaka gång innan men då har fet funkat sen om man väntat lite men nu har det gett upp helt. Tacksam för svar! //Carl Ekholm | |
|
Hej, tror det är gm5-modulen, finns många trådar här om den! Med vänlig hälsning, Markus |
|
|
Okej mycket möjligt, nu när jag var ute och testade så funkade igen skumt... |
|
|
Kontakterna till två reläer oxiderar tydligen så glappkontakt är kanske att förvänta, köp två nya på tyska ebay och börja löda enligt youtube :) Länk |
|
| Så som han gör på filmen ser alldeles för krångligt ut i min smak, dessutom tror jag att jag pajar mer än fixar om jag ska ge mig in på det där. Småpill är det värsta jag vet. Men någon som vet om man kan lämna in bilen på bmw eller annan verkstad som kan fixa det här åt än? | |
| Auktoriserad bmw värkstad kommer inte att löda om något men dom kan erbjuda att koda om en liknande enhet så att det kan funka på din bil. | |
| Ska ringa till bmw imorgon och höra vad de säger, är trött på att man knappt vågar låsa bilen när man ska parkera och inte veta om man får upp dörrarna. Det värsta är att jag inte kan tanka bilen nu heller eftersom tanklocket är låst också går väl bryta upp det om man vill... | |
|
Kommer du in i bagaget så finns nödöppningen för tankluckan. Ser ut ungefär så här: Länk Bilden är från en e31 men funktionen borde finnas. /Stefan |
|
|
ja nu när du säger det kom jag på det, hade en likadan på min e39a. men nu funkar låset igen, verkar som det strular när det pendlar mellan plus och minus... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.