|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår när jag var ute och körde kändes det som att gasresponsen hackade och efter ett tag lös halv gul motorlampa upp. Ska lämna in bilen på måndag så jag provade att starta bilen idag men då hoppade den rejält i tomgång. Bilen var inne på service vid 11 000 mil förra veckan. Då var bilen i väldigt gott skick förutom en ventillyftare som ska kollas denna vecka. För en månad sedan bytte jag en tändspole och stift. Ska jag köra bilen de 4 milen till verkstaden eller ska jag transportera dit den på annat sätt? Har någon form av BMW auto care försäkring mot stopp. Någon som varit med om liknande? Har också en Blocket begagnatförsäking som förhoppningsvis kan ta en del av kostnaden... | |
| Är bilen trimmad på nåt sätt? | |
|
Otrimmad. Förra ägaren satte på större utblås. |
|
| Klart du ska utnyttja bärgning. Kan skada katalysatorn om du kör med dålig förbränning. Ring till Bmw assistance och fråga vad du ska göra. Dem kommer garanterat skicka en bärgare. Lycka till. | |
|
Om du har BMW Mobile Care så måste du beställa bärgning för att få gratis lånebil sedan. Det går inte att själv köra till verkstaden och sedan begära lånebilen. Så om du har BMW Mobile Care så ring till dem och säg att du inte vågar köra bilen till verkstaden för att den uppför sig konstigt. Då bokar de bärgare och gratis lånebil åt dig. Vanliga fel som orsakar detta på 335i är bränslepump (HPFP), spridare eller tändspolar. Men det är ju svårt att veta utan att ha läst felkoden. /DJ |
|
|
Hej, Ringde Mobile Care så bilen hämtades igår. Kommer nog hämta ut en lånebil i eftermiddag. Har dock inte fått domen ännu. Men börjar bli ganska trött på verkstaden nu... |
|
|
Mthell, Hur har det gått? Och vad var felet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.