|
|
|
|---|---|
|
Gjorde en hård inbromsning för motionera lite och vips så tändes varningsblinkers! Är detta standard? Olika bilmärke har lite olika sätt att visa hård inbromsning. Är detta BMW-style? Inte hittat något i instruktionsboken och har sökt. | |
|
Kört VW och Citröen med samma skit , fattade ingenting när jag testade bromsarna på en ny Golf som jag fick som hyrbil när hela instrumentpanelen blinkade till och varningsblinkersen blinkade för fullt ;-) Som sagt samma i min Cittra till arbetsbil. |
|
| Tror det hette panik broms assistent på våran Renault Megane 2002 | |
| Så blev det på e90, min e92 och min tidigare e87. | |
|
Såg det aldrig på e60:an. Det krävdes för övrigt en rätt hård inbromsning innan det blinkade. Bra sak antar jag. Porsches blinkblinkblink är ju bara när man trampar på. Funkar för bankörning men för svenssonmotorväg? Cittra kanske inte har så fel. |
|
|
Jag har kört en del bana med min e90 och även panik bromsat på allmän väg, jag har aldrig varit med om att den startar varningsblinkers då. Är detta på alla e9x? |
|
|
Headmaster: Jag har för mig att du måste bromsa hårt till stillastående, eller nästan stillastående. En rejäl bromsning räcker alltså inte. |
|
|
BMW har "Porsches blink blink blink" och kallas Brake Force Display (BFD). På M3E9X blinkar bromsljusen (kan kodas på vanlig E9X) och vanliga E9X tänds dimljusen vid kraftig inbromsning (syns ofta vid bankörning). Varningsblinkers tänds vid registrerad krock. Skall även ske vid panikinbromsning men det har jag aldrig varit med om själv. Kanske är som någon sa att bilen skall bromsa hårt till stopp. Då har jag vanligtvis redan satt på blinkers, något de för övrigt är bättre på i Tyskland. |
|
|
Gör man en riktigt hård inbromsning så går varningsblinkers igång strax innan bilen stannat helt. Det gör det på min, och av egen erfarenhet även på nyare X3 också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.