|
|
|
|---|---|
|
Har en 318d 2011 och nu helt plötsligt i samband med lite kyla här uppe i norr börjat visa en upphissad bil i display då man startar.. Instruktionsboken är lite luddig tycker jag då det kan vara lite av varje.. Den är iaf inte röd utan gul i färgen. En annan fråga om någon vet om garantin täcker detta fel? Fick nämligen 1 års garanti på bilen från BMW, ( premium Bil) samt 2 år fri service Max 4000 mil. | |
|
Det är inget, bara en vanlig inspektion vehicle check. Kör in och boka en tid eller nolla.. Länk |
|
|
Detta kommer göras. VEHICLE CHECK • Check condition of vehicle systems including: • Exterior panelling and underbody for corrosion and damage • Tyres, steering and shock absorbers • Electrical systems including battery, headlights and indication field lighting • Safety including brakes and seat belts • Check coolant and fluid levels |
|
|
Okej en vanlig kontroll bara, då är frågan om det kostar mig nått? Då det är under garanti och vi var lovad 2 år fri service. |
|
| Bör inte kosta er något om du lovat så. Detta är ju en form av "service" kontroll. Bara stå på dig.. | |
| Stort tack Vinyl för dina svar :) | |
| Så lite :) | |
|
Hej, Jo i den där filmen som du länka till så blinkar ju en massa andra Lampor oxå samt står det service, i mitt fall lyser enbart den där upphissade Bilen, men det är så det ska vara då det är kontroll kanske!? ;) |
|
| Samma lampa börja lysa för mig vid denna stränga kyla det visade att batteriet var dåligt laddat jag laddade batterier symbolen försvann. | |
| Alltså när du kommer till den ikonen med bilen upphissad så släpp knappen sen håll in den så kommer reset fram. Han bläddrar ju bara igenom alla du kan återställa. Bra om man servar bilen själv. Gör bara som han gör om du inte vill köra in. | |
| Testa först och ladda batterit som Berra skrev. | |
|
Ska göra det! Ger det nått att ladda i kylan ute? Vi har -30 ute... Tänkte koppla från motorhuven det ska väll funka bra? |
|
| Sitter inte batteriet i bagaget? | |
| man laddar batteriet från motorrummet | |
|
Tack! har upptäckt ett till problem , tycker den inte fläktar nått på max fläkt i kupen, det vill säga har ja på max så blåser det ju knappt och jag får ingen bra värme i bilen känns som den inte orkar med värma, visst ja vet det är en diesel men nog ska den väll med hjälp av en el värmare bli varmare och kunna fläkta på ordentligt om jag vill och inte bara när ja trycker på Avfrostning av främre rutor? hur funkar de med termostat på en diesel, kan de sitta någon form av sommar termostat eller? |
|
|
Det är ju ganska ofta man har -25 här uppe om vi säger så, nu e detta min första diesel bil så tänkte höra med er som har vana av dessa och lite kyla, ska ringa vid första bästa tillfälle gällande denna "upphissade bil" varning också kan ju finnas nått samband med den och detta fel kanske? ;P |
|
|
"Tack! har upptäckt ett till problem , tycker den inte fläktar nått på max fläkt i kupen, det vill säga har ja på max så blåser det ju knappt och jag får ingen bra värme i bilen känns som den inte orkar med värma, visst ja vet det är en diesel men nog ska den väll med hjälp av en el värmare bli varmare och kunna fläkta på ordentligt om jag vill och inte bara när ja trycker på Avfrostning av främre rutor? hur funkar de med termostat på en diesel, kan de sitta någon form av sommar termostat eller? " Hejsan Löste du detta? Jag har precis samma problem med min 320 xd -10. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.