|
|
|
|---|---|
|
Någon som haft problem med baklyset på F10? På höger sida lyser det inte när jag startar bilen, men om jag tänder med nyckeln när bilen inte är igång så lyser det...väldigt märkligt.. Kommer en felkod också att höger baklyse är ur funktion... Vart är BMW på väg, F10 är ju den sämsta kvalité jag upplevt på en BMW, haft bilen i 1.5 år och haft problem med luftmassemätare, rost på bakluckan och nu problem med baklyset....det är inte som förr! Kan ju vara att jag fått ett måndagsexemplar iofs.....trodde ju annars inte att F10 skulle vara sämre än E60 som jag också hade en del problem med... | |
| Jag hade problem med att det kom in lite fukt i höger baklykta och efter ett tag så började den att lägga av då och då. Detta var under garantitiden så jag fick både vä+hö utbytt på garanti. | |
| Kan det hjälpa med att skruva loss den och ta in den för att torka? | |
| Men jag tycker ju det är märkligt att det går att tända den om jag gör det när bilen inte är igång, om det var fukt så borde det väl vara fukt där även när jag startar bilen... | |
| Konstaterat att det lyser när jag har parkeringsljuset på och om jag bara slår på tändningen. Så fort jag startar bilen så släcks höger bakljus och det finns inte något sätt att få det att lysa igen, väldigt märkligt....känns ju inte som det kan vara fukt eller glappkontakt då.. | |
|
Visade sig att det var fel på någon krets i själva baklyktan, de fick byta den delen av baklyktan som sitter på sidan av bilen....inte speciellt gratis... :( |
|
|
Lånar den här tråden. Mitt vänstra bakljus har lagt av. På min tidigare bil e60 så var de vanliga glödlampor. Hur funkar de för F10 är de LED så de går inte byta eller är dom utbytbara? De som funkar är blinkers, backljus samt dimljus. När bilen är igång så lyser dimljuset svagt och bromsljuset reagerar inte på väntersidan. Varför är dimljuset igång svagt fastän den inte är aktiverad? Är de någon säkerhetsfunktion eftersom både bakljusen och bromsljus inte funkar? |
|
|
Hej, Det här tipset ger dig kanske en ingång: Länk /Lennart |
|
|
De ser inte så svårt ut, men jag vill inte ge mig in i en sådan operation. Vad har för alt? Köpa helt nytt baklyse eller finns de någon i forumet som kan hjälpa till mot en slant :)? Bor i Kumla nu. |
|
|
Min baklyckta lyser varken på den lycktan som sitter kvar på karossen eller på den delensom följer med när man öppnar bagaget. Enda som lyser är dimljuset svagt samt om jag tänder dimljuset så lyser den starkare. Bromsljuset lyser heller inte. Höger sidan funkar som den ska. Enligt länken så är lycktan som sitter på karossen som inte lyser. Sitter de både en driver på den som sitter kvar på karossen samt den som foljer med bagaget? Sannolikheten att båda går sönder är så liten om de inte finns något samband. |
|
|
Ledsen, där kan jag inte vara till någon hjälp. Men det lutar kanske åt kabelbrott? /Lennart |
|
|
Var och visade Carlsson bil i Örebro. Dom misstänker att hela bakljuset måste bytas eftersom Led drivern är integrerad. Kostnad 4800:-, men dom vill göra en felsökning först innan bytet. De var bättre förr när man kunde byta en lampa för 20:-. Hittade denna länk ifall de är drivern: Länk Är de någon på forumet som har gjort en liknande operation som kan tänkas hjälpa mig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.