AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.366

Tips på bilspel (PC)

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
För de som gillar bra bilspel som är mer åt simulatorhållet kan jag tipsa om Assetto Corsa som finns som "Early access" (läs beta) på Steam för runt 300 kr. När man köpt early access får man alla uppdateringar inkl fullversionen när den väl släpps (tror målet är sent 2014). Det är under utveckling, version 0.5 släpptes igår. Men än så länge otroligt lovande, körkänslan slår det mesta jag har spelat och även om det bara går att köra själv eller med ett första försök till AI har jag mycket roligare än i till exempel Gran Turismo 6.

BMW-modeller som är inkluderade är E30 M3 (vanlig och grupp A-version), E92 M3 (vanlig och GT2-version), E89 Z4 (35is och GT3) och 1M. Sen finns ett gäng Lotus, Ferrari och andra bilar.

Läs mer på Länk

I höst ska nordslingan komma i laserscannat format, något som de är först ut med om jag förstår det rätt.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bumpar tråden en gång nu på vardagen när det är mer trafik så att alla som vill blir tipsade. :)

Sen jag skrev förra inlägget har 0.5.1 - 0.5.3 släppts så det är täta uppdateringar.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Tusen tack för tipset, det här ska testas!
Kul att det finns fler som lirar detta grymma bilspel!

Har gjort en facebook sida så att det ska bli lättare för oss svenskar som lirar AC att joina varandra så gå gärna med i den, ni hittar den här: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.