|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har kunskap och erfarenhet av detta däck? Vad jag förstår från tester jag sett på nätet så är de i topp på många varianter av test, men hur är komforten och ljudnivån? /Anders | |
| Svårt att säga - kan bara jämföra med SPC3 som vi hade innan och det märks ingen skillnad till det sämre iaf. Hyfsat billiga däck med bra grepp, men de slits fort tyvärr... | |
| Satte på två SPC5 på bakaxeln i somras och tycker de är helt ok. Hyfsat tysta och bra grepp. Komforten är också bra. Hur fort dom slits vet jag däremot inte eftersom dom bara rullat några hundra mil när jag la om till vintersulor. Nackdelen är väl kanske att dom är förhållandevis dyra men jag kör hellre Conti än Michelin som ligger i samma prisklass. Conti har betydligt bättre grepp i blött väglag. | |
| Både SC2 och SC3 är väldigt högljudda vet jag. Betyder ju inte att SC5 är det, men helt otroligt skulle det ju inte vara. | |
|
Om jag minns rätt så fick de kritik i något test för att gummit helt enkelt släppte från korden när däcket pressades. Mvh/ Niclas |
|
|
Jobbar ju med däck körde SPC5 på min 530d e60, ett jättebra däck i alla körförhållande men tyvärr lite lågt miltal på däcket. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.