AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.914

Vilken utrustningskod måste F10 / F11 ha för att kunna strömma musik via blåtand?

mo
85
mobe
BMW 520dAT -19
Någon som vet vilken stereo eller S kod som bilen bör vara utrustad med för att man ska kunna streama musik via blåtand i F10/F11?

Det jag lyckas hitta är
S644A
Vorbereitung Handy m. Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth
men vet ej om detta stödjer streaming via blåtand.
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Jag kan bara skriva vad jag har och det funkar att streama musik med.

S644A Prep. for mob. phone w BT
S6NFA Music interface for smartphones

Sen finns det nog andra här som har bättre koll på om det är detta som behövs, det funkar för mig iallafall.
mo
85
mobe
BMW 520dAT -19
Ok, då har du professional stereon?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Det finns bara en stereo till F11 men flera olika högtalarpaket. Detta påverkar dock inte om man kan spela musik via blåtand eller inte. Det är blåtandstillvalen som avgör och här tror jag att man måste ha S6NFA.
Det skiljer mellan årsmodellerna vilken kod du måste ha.

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth "försvann till årsmodell 2013"

S633A är koden om det är en Hybrid5, av 2012årsmodell.

S6NKA ANBINDUNG BLUETOOTH- UND USB-GERAET Anslutning bluetooth- och USB-enhet "endast 2013årsmodell"

S6NLA ANBIND.BLUETOOTH-U.USB-GERAETE INKL Anslutning Bluetooth + USB-enhet inkl. "endast 2013årsmodell"

S6NSA KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON Komforttelefoni med utök. Smartphone "kom till 2014årsmodell"

Enligt BMW UK ska även S6NHA fungera

"Bluetooth Hands-free facility
with USB audio interface (6NH)"

I listorna benämner koden som:

S6NHA FREISPRECHEIN. M. USB-SCHNITTSTELLE Handsfree med USB-gränssnitt

Mvh Stephan
mo
85
mobe
BMW 520dAT -19
Blir inte klok på detta, var och tittade på en 520 F10 2010 igår. Den hade båda dessa men gick iaf inte att streama musik via blåtanden. Så det verkar som om det är från och med 2011 som det kom stöd för AD2P.

S644A Prep. for mob. phone w BT
S6NFA Music interface for smartphones
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Bilen behöver kanske uppdatera bluetoothprogramvaran? Det kan man göra själv med en USB-sticka.
mo
85
mobe
BMW 520dAT -19
Nu börjar det ordna upp sig var och kollade på en 2011 som enbart hade S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth och det fungerade att strema musik. Dock behöver jag inte längre kolla så noga eller åka och testa eftersom jag hitta en mycket bra sida där man bara skriver i VIN-numret sen väljer vilken telefon man har så ser man direkt vilka saker som fungerar.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.