|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur spänd oljepumpskedjan ska vara? Jag kikade lite snabbt och det verkar vara ca 5mm åt vardera hållen när jag petar på den och det känns för slappt. | |
|
Det låg inga bultar i tråget så det kändes bra. Imorgon ska jag känna på bultarna så att ingen sitter löst. |
|
|
Det ska vara 5mm åt vardera hållen. Kolla att bultarna som håller ihop oljepumps halvorna sitter okså. Bara Min Wagn! |
|
| Läste nånstans att det tydligen kan bli en del missljud om den är för tight. Som sagt, totalt 10mm spel får det vara, min bil med snart 17000 mil klarade sig men kändes lite olustigt lös innan jag kollade upp specen. Men den går ju att spänna upp om den är över gränsen. | |
|
Någon som vet vilken typ av missljud det blir om den är för tight spänd? Gärna en videolänk till någon som har missljud av för tight spänd kedja. Jag har spänt min kedja o har ett litet vinande ljud i bilen. Man blir ju lite nojig att man spänt för mycket, även om jag inte tror det. Jag kollade pump o spände kedjan vid motorbyte så bilen hade jag ej provkört innan, så det kan ju vara vad som helst förutom något som drivs av remmarna då jag provat hänga av remmar o provstartat. |
|
|
Kände på bultarna och dom satt inte löst men det gick att dra åt dom en aning till utan att ta i för mycket. Jag sökte på youtube på oilpump 740 och fick upp en video med missljud. Tyvärr har jag inte länken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.