|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med belysningen på min 120i från -07 Började med att jag såg att vänster halvljus släcktes och tändes då och då. Den varnade då för halvljuset. När den varnade så började blinkersen gå dubbelt så snabbt. Som det blir när en blinkers slutat fungera. Fick för mig att byta höger xenon halvljus med vänster och vice versa. Halvljuset släcks då inte mer men bilen varnar ändå för halvljus ur funktion och när den gör det går blinkersen dubbelt så fort. Så här kan det vara en hel dag för att sen fungera normalt i ett par dagar. Sen börjar det igen för att försvinna. Sen kan den plötsligt varna för dimljuset ur funktion och blinkersen går då dubbelt så fort även då. Har kollat alla lampor och alla lampor är hela. Idag hade jag bilen inne på Bmw för diagnos. Dom tror det är "styrdonet" för all belysning som behöver bytas. Kostnad 5000:- Har någon haft liknande problem? Åsikter och teorier om andra fel än det dyra styrdonet? | |
| Har du dragkrok? | |
| Nej, Ingen dragkrok. | |
| Styrdonet sitter i botten på strålkastarn. Om de kommer in vatten rinner de in i styrboxen. Har du otur så är stiften i strålkastaren uppärgade med då e de strålkastare och styrenhet | |
|
Nytvättad bil samt minusgrader kan ställa till det på 1-serien, helst om du använder högtryckstvätt. Ställ in bilen i varmgarage ett dygn så brukar det lösa sig. Byt inget i onödan. |
|
|
Sitter styrdonet i botten på strålkastaren? Vad jag förstod sitter det ett styrdon som styr alla lampor på bilen, eller sitter det ett i varje lampa menar du? När jag tänker efter har nog problemet mest uppstått när det regnat och varit fuktigt några dagar. Så det kanske beror på det. Nu när det har varit minusgrader har det funkat normalt. Torrare luft... Tack för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.