AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.629

x3,x5? Dagsläget en ford focus.

Hej!
Har i nuläget en Ford Focus kombi och känner i dagsläget att den är alldeles för liten i kupen. Då vi har en dotter på två år och en till på g, då det är barnstolar och barnvagnar.
Jag har alltid varit förtjust i både x3 samt x5 och tänkte att nu kanske man kan övertala sambon. Vi har tänkt oss att lägga någonstans runt 100 000. Jag är införstådd med att den kommer ha några år och mil på nacken. Har ni några positiva/negativa åsikter kring dom båda modellerna när den ska användas som familjebil. Samt om det är något speciellt man ska tänka på när man kollar på bilarna. Har inget krav av att det ska vara en muskelbil :).
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Mvh Tobias
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag gillar min X3 som jag kört över 8000 mil med. Riktigt rymlig i kupén men kanske lite grunt bagageutrymme. Missminner jag mig inte så är det 92 cm vid golv. Mycket nöjd med min som gått mycket bra. Klurar själv på en 3-serie men har inte fått tummen ur men då måste det vara 4WD. Isofix är väl trevligt förmodar jag men jag har inte barn så jag vet inte om man kan fästa barnstolar utan. Jag har men inga barn dock :)
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej
Jag är också nöjd med min X3 (2009) men bagageutrymmet kommer bli i underkant med barnvagnen och sånt. Din dotter kommer nog behöva nån slags paraplyvagn en tid fram över antar jag. Kanske bättre kolla X5.

Said
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.