AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.897

vart i sthlm göra 9000mils service? hos bmw lr någon annan?

pr
5
preacherr
118d -09
Hej
Jag har en bmw 118d -09 som nu har gått ca 9100mil och nu lyser service lampan att jag behöver byta olja, oljefilter o kanske luft/bränslefilter ringde bmw de sa att de kommer kosta mig ca 5000kr.
ska jag betala 5000 o göra det hos bmw eller ska jag gå till någon billigare?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Beror ju lite på vad man själv tycker är värt och prioriterar. Känns de bäst att ha en stämpel ifrån bmw så ska man ju lämna in där.

Jag resonerar själv som så att sålänge bilen har någon form av garanti som är knutet till bmw så lämnar jag in där för att ev slippa framtida strul med att dom kan vända det i mot mig.
Annars föredrar jag att lämna in till en mer lokal och kanske mindre verkstad där det blir mer personligt och man känner sig mer omhändertagen.
Att byta olja,lite filter och gå igenom ett serviceprogram behöver man inte vara Einstein för att klara av.
Den verkstaden som inte klarar av det i dagens samhälle lär inte finnas speciellt länge till på marknaden.

Värt att tänka på är också att det finns mindre verkstäder runt om i landet som är aktoriserade men inte finns med i listan på bmw hemsida.

Väljer man service på andra verkstäder som tex är anslutna till mekonomen, autoexperten, meca etc.. så är dom inte alltid billigare än bmw själva. Så alltid bra att kontakta bmw först och få ett referenspris som du nu har i detta fall.
pr
5
preacherr
118d -09
Tack för ditt svar Haas.
Känner du/ni till någon mindre auktoriserad bmw verkstad i Sthlm?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
GW Engineering är bra (ej auktoriserad dock).
pr
5
preacherr
118d -09
Kane; jag har läst om gw, någon auktoriserad då? Tack för svaret
Snacka med Spiros på Danviks Bil, jag vet han tar hand om många av BMW klubbens medlemmars bilar.
Ring Blombergs på Lidingö, numera ingår de i Biliagruppen. Jag betalade 3482kr för oljeservice och bromsvätskebyte på en 09as 525xda förra månaden. Då var det 10% rabatt på bromsvätskan som BMW CSmedlem. Medan det var kampanjpris på oljebytet vilket gäller alla.

5tkr låter dyrt.
pr
5
preacherr
118d -09
Stephan; tack för svaret, blombergs är alltså auktoriserade?
En annan fråga, "nollar" gw o per Larsson bilen efter servicen o får man stämpel av de?
Ursäkta frågorna är helt noll på bilar.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Blombergs är auktoriserade.
Värt notera att Blombergs är inte samma killar längre, bara namnet de behållt, Johnny som var nog en av Sveriges bästa BMW killar sålde bolaget till Bilia för några år sedan.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
RH bil i Södertälje är auktoriserad och mycket bra
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
RH är bra. Där blir nog sannolikt nästa besök. Dom är ju auktoriserade också så..
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag rekommenderar Perre på Länk

Ej auktoriserad, men mycket kompetent.

Mats
BMW CS #5847
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Vet några "flitiga användare som varit med sen starten av AP(fast hade då de gemytliga namnet Bmwpower) som bara pratar gott om Per Larsson!
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Hade jag bott i sthlms trakten så är nog Per den enda jag hade lämnat in bilen åt!
Han kanske var kompetent förr men man har hört mycket slarv från hans verkstad sista åren från andra medlemmar som inte kommer lämna till honom igen.
sk
83
skiro
323ciA -00
Tack för tipset om Spiros på Danviks Bil! Han är verkligen bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.