|
|
|
|---|---|
|
Hej de här är bland de knepigaste jag har varit med om men men bilen är en Bmw 325i e36 (1991)...När jag kör motorvärmare konstant i en natt DVS 8-5 timmar så börjar de läcka bensin ur slangen som går in till spridarna man ser slangen när man kollar underhuven de går även två andra slangar där.Svårt att förklara men hoppas nån förstår ska försöka med en bild imorn om så önskas..Åtgärder som jag har gjort mja...Tagit loss tryckt in den så långt jag kan och spänt åt rejält med slangklämma.. inget bättre resultat Tacksam för svar. | |
| Länk hitta en annan bild på nätet inte min bil och jag har ej vanos men samma slang som på min är de jag menar på bilden | |
| Det är slangen till vevhus ventilationen. Inte spridarna. | |
| jaså okej men de läcker ju bensin där,ska de kunna gå? | |
|
Hur ser det ut under kåpan? Har du lyft på den och tittat? Tänkte mest på om det är spridaren på cylinder ett som läcker för dig och sprutar ut åt det hållet. Eller om fuelrailen läcker vid o-ringen upp till på spridaren |
|
| jo har lyft och kollat kan säga att jag är helt hundra att de läcker från slangen.den har hoppat av en gång efter att jag körde motorvärmaren en hel natt.nu har jag kört motorvärmaren med timmer i ca 3 timmar och puts väck så är läckan borta helt oroligt....men de kommer att hända att jag måste köra motorvärmare hela nätter.så måste försöka få ordning på de hela.men kanske ska se över de som du sa,men är ändå rätt säker på att de är slangen :) | |
| Okej. Lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.