|
|
|
|---|---|
|
Tjenare på er, Sitter nu och kollar på att beställa FMIC och en dp men det finns ju så många olika.. Har kollat på VRSF:s grejor och de verkar prisvärdiga och vettiga. Finns det någon anledning att kliva upp en storlek i pris? och isf varför? Tack på förhand! | |
| Varför skapa en helt ny tråd för detta? Finns ju en 335-tråd redan där detta diskuterats 100ggr och det är möjligt att fråga en gång till där.. | |
|
Varför fråga igen i ökad effekt tråden om svaret redan finns i tråden??? Blir ju bara en massa upprepningar. För övrigt OB en liten komplimang till dig som faktiskt tog upp ett inlägg i ökad effekt tråden som rörde just ökad effekt och inte var en upprepning. Nu till frågan i den här tråden När det gäller DPs så tror jag inte att det spelar någon roll. Kör själv VRSF. Det är ju bara raka rör så passar dom är det inga konstigheter. Gällande IC så är det lite mer komplicerat. ICn skall ju ha både bra flöde, täthet och kyleffekt. Jag har ingen erfarenhet där, kör själv Wagner EVO som är lite dyrare. Men kolla på recensioner om du kan hitta några. /DJ |
|
|
Svaren finns där med AP's sökfunktion kan utvecklas något. Ett tips som dock fungerar väl för att hitta rätt i tråden att att söka på google. Använd 335+autopower+vad man nu än letar efter så kommer rätt sida upp i tråden. Jag gör ett försök att anstränga mig i denna tråden ändå trots mitt lilla utspel haha. VRSFs saker är absolut prisvärda. Det finns några måndagsexemplar men det är framförallt de tidigare tillverkningarna som råkade ut för fabrikationsfel. Om du mot förmodan skulle få en dålig produkt har Tiago utmärkt kundbemötande - bland de bästa bemötandet jag stött på när jag köpt saker till bilen. Ex. om något blivit skadat under frakt så kan du få ersättning för att få det fixat, annars löser det sig med en ny produkt. Som DJ säger, DP's är bara "raka" (inte raka rent bokstavligt) och deras passform har blivit mycket bättre än tidigare som jag försöker förklara ovan. Jag kör med deras 3" okattade och de är helt felfria. IC'n har fler faktorer, som också DJ skriver, att ta hänsyn till. När det gäller prestanda så visar de recensioner och jämförelser jag sett att de stora märkena ger snarlika resultat. Jag kör med 7" VRSF IC och den är mycket bra. Läs vidare på egen hand, tror inte att du blir besviken om du väljer att köpa deras produkter. |
|
| Och tack DJ, händer inte så mycket i tråden nu längre och svaren på frågorna som dyker upp är väldigt få. Hoppas komma med lite utlåtandet och klipp när pumpen är på plats och PTF mappat lite hårdare ;) | |
| Ett annat tips om sökning med Google är att skriva "site:autopower.se" och sedan vad man söker så får man bara träffar från angiven site. | |
| Utan " " förstås..... | |
|
Tusen tack för era svar! Vet att det redan finns en tråd för detta och har plöjt i genom denna redan en gång men är så himla mycket info att ta in så man glömmer mer än hälften.. haha Ville beställa detta så fort som möjligt så man kan börja meka lite :) |
|
| Glöm nu bara inte att styra upp så tullen straffar dig.. | |
| Har redan kollat så att de antingen skriver ner värdet eller skriver gåva, så då borde det gå bra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.