|
|
|
|---|---|
|
Har en liten fråga om min -02 330 coupé Det är ju vinter och snö och naturligtvis händer det att man vill lägga ut bakänden lite smått ibland,då finns det ju en liten genial knapp som kopplar ur antispinn systemet,problemet är bara att antisladd fortfarande är aktiv och gör sitt bästa för att häva mina graciösa konståkningsambitioner,bilen begränsar också varvtalet till mellan 2-3000 varv,det går alltså inte varava ur bilen när hjulen spinner eller antisladden jobbar. Varför är det så och går det göra nått åt det?? /Micke | |
|
testa och håll knappen några sekunder,,,,,så är det på min F31 och även på E9x |
|
| Ok får prova det,lyser det en egen lampa för att visa att antisladden är urkopplad eller går den på samma lampa som anti-spinn?? | |
|
LGstar har rätt. På min e46a fick ja hålla in knappen 6-7 sekunder kanske. The sound from a big M :) |
|
|
Om du "klickar" på knappen så kopplar du du bara ur antispinn, inte antisladd. Symbolen för DTC/DSC lyser. Tryck och håll in knappen 6-9 sekunder och DSC (orange) + Parkeringsbromslampan (röd eller orange, minns inte) tänds. Då är antisladd och antispinn båda urkopplade. Då äre bara sladda järnet. //Anders |
|
| Japp det funkade precis som ni säger DSC lampan + handbromslampan lyser och nu blev bilen mycke roligare :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.