|
|
|
|---|---|
|
Kommentarer om dessa ? Länk Samt förslag på liknande fälgar eller möjligtvis andra ideer? | |
|
Fälgar är ju något som är väldigt individuellt, för min del kan det spela roll vilken färg du har på bilen också. Works som du länka till är riktigt snygga men på e46an tycker jag personligen att den blir lite "tjock", för mycket glidare om du förstår vad jag menar. Här kan du kolla på en snubbe som kör med works. Länk Jag är ju mer för CSL eller nått åt de hållet. APEX ARC-8: Länk Forgestar F14's tycker jag är coola. Länk |
|
|
Min är interlagosblå och det sitter CSL på redan. Förvisso fina fälgar men man börjar vara less tvättningen av dem. Sen så har dom lite klena dimensioner. F14 var väldigt snygga med |
|
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om du är less på att hålla CSL-fälgarna rena så kommer det bli värre med polerade fälgbanor om du vill hålla det snyggt. |
| övertyga mig | |
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Övertyga dig att? Det är ett jävla jobb att hålla fälgar med bred kant rena, speciellt om det är polerad aluminium. Sen all smuts som fastnar runt skruvarna. Som jag sa, tycker du det är jobbigt att rengöra CSL-fälgar är splittfälgar inget för dig. Om det ska vara snyggt och prydligt så klart. |
|
Du misslyckades. Varför skulle kanten vara jobbig att hålla ren när den är slät och rund? Den går fortare att renovera än att tvätta en CSL fälg ordentligt |
|
We 2.010 BMW M2 LCI -18
Du får göra som du vill. Men det är lättare för skit att ligga kvar på en horisontell yta än en vertikal. |
| såklart. Den är även lättare att torka av | |
|
csl fälgar blir ju rena efter att bara dra över med högtrycken med jämna mellanrum. Works fälgarna kräver garanterat mer jobb att hålla rena än tex csl, |
|
| Mina fälgar blir garanterat inte rena av att bara spola. | |
|
Jag vaxar mina CSL-fälgar relativt ofta, tar inte särskilt lång tid och det fastnar då inte mycket skit där. Jag håller dock med att CSL-fälgarna är jobbiga att tvätta men det är betydligt jobbigare att hålla split-fälgar rena. |
|
We 2.010 BMW M2 LCI -18
Jag tycker det är lite lustigt att du ber om råd men ändå inte lyssnar på vad vi säger. Som det verkar har du aldrig ägt splitfälgar heller, vilket gör det ännu lustigare. Med det sagt, vill du ha Works fälgarna är det klart att du ska köpa dom! |
|
Det har väl kommit nog så många råd om tvättning och det var väl ett område som jag tyckte mig behärska ganska bra innan. Phoenix vilket vax brukar du använda? |
|
|
Jag använder hederliga Sonax flytande hårdvax. Det finns betydligt bättre alternativ men jag är nöjd. Det är endast damm som sätter sig och blir rena bara av att spola av :) Vaxar kanske fälgarna 1 gång/månad under säsongen. Här är en bild när de är precis nyvaxade: Länk |
|
| Låter då bra. ska prova det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.