|
|
|
|---|---|
|
Vart sitter startmotorn på BMW 320 E46? | |
| Jag skrev fel menade tomgångsmotorn. | |
|
Nummer 8 på bild. Länk Sitter strax under Justerenheten nummer 7 på insugsröret. |
|
| Kan man smörja tomgångs ventilen genom att spruta 556 på den? | |
| Vågar jag inte svara på. Men har för mig att folk gjort det. | |
| Kan en kärvande tomgångsventil göra att bilen dör ? | |
|
När dör den för dig? Står på tomgång och Böööö? Kör med lite varv och kommer fram till röd ljus också Böööööö? Är det både vid kall och varm motor? |
|
| Har du felsökt den? | |
|
Den går ibland på lite ogämt varvtal på tomgång. När jag startar den och den redan är varm så händer de rätt ofta att den dör. Den går under 500 varv och motorn dör. Någon som vet vad det kan vara för fel? Det händer oftast när den redan är varm . |
|
|
Har du Felsökt den? Annars börja med det. Har du tittat över insugsdetaljerna, så det är tätt överallt och den inte tar tjuvluft? |
|
|
Ja alla slangar ser ut att vara täta. Felsökt har jag dock ej gjort men tänkte smörja tomgångsventilen och byta tändstift. |
|
|
Byta stift är aldrig fel. Har du ingen möjlighet att felsöka, så kan jag hjälpa dig med det om du har vägarna förbi Landskrona. |
|
|
Jag bor själv i hbg så de är ju rätt nära. Kan vi fortsätta att prata via mail? Zeus_hbg@homtail.com Vad ska du ha för en felsökning? /Fredrik |
|
| Har mailat dig Zeus | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.