|
|
|
|---|---|
|
Köpte begagnade Brembo skivor till min 320 som jag tänkte byta närmare våren. Skivorna är knapt använda. Så det jag undrar egentligen är om det är bra att slitsa dom? Läste på olika furom där vissa säger att bromsverkan minskar och att bromsbelägg slits mycket fortare med slitsade skivor. Medans andra rallyförare tycker att bromsverkan förbättras och att det är sk..t bra med slitsade skivor. Så hur är det egentligen? Någon som kan det ur sin egen erfarenhet? Finns det något ställe i Västerås eller andra städer i närheten av V-ås där man kan lämna skivor för slitsning? | |
|
Det som slår mig med din beskrivning är - vad händer med hur abs arbetar om bromsarna hugger/suger mycket kraftigare än standard? Justeringar i mjukvara också, eller? |
|
|
Länk |
|
|
Jag kör uteslutande med (egen-) slitsade skivor på mina bilar. Inga problem med ABS, varken sommar eller vinter. Uthålligheten ökar. Beläggen överhettar inte lika fort. I lägre farter spelar det nog ingen större roll, men hård inbromsning från hög fart blir klart bättre. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| NordicX, tack för tipset. Det är en bit till Segeltorp, men hittar jag inget annat närmare så får jag väl åka dit någon dag. | |
| Förstår jag rätt deras priser? Om jag väljer mönster 4 kostar det bara 50 kr/par asså 100 kr/4 skivor? | |
| Tomas: TILLÄGG står det. Så typ 300-400 kr/par kostar det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.