|
|
|
|---|---|
| Körde hem en e38 750 ial -99 häromdagen som den nyblivna ägare jag är till detta flaggakepp. I snömodd från Skåne mitt i natten med ett antal långtradare att impa på hela vägen hem till Stockholm. Vill veta allt som ni kan dela med er om just 750, ja jag vet att vi kan läsa runt på olika länkar m.m men nu vill jag höra era åsikter och erfarenheter, dela med er om precis allt, bra eller dåligt spelar ingen roll, detta är min 7e E38 men min första 750. Bilen har nog det mesta i utrustningsväg, ex serveringsbord bak, styrning av typ hela bilen från baksätet m.m. Sicken bil det är och måste ha varit när den kom -95 för ca millen jämt. Uppskattar de få ägare som tagit hand om bilen, en ägare från Tyskland och tre i Sverige. Känns positivt, så, nu vill jag förkovra mig om 750ns alla för o nackdelar. Tack på förhand. | |
|
Grattis till en trevlig bil. Denna boken beställde jag när jag köpte min 750. Länk Lite nostalgi att sitta och läsa om kvällarna. Prislista hittar du här under modellguiden. Här kan du se antal tillverkade bilar Länk Och dina 7 sista siffror i chassienr kan du skriva in här så får du fram utrustningslistsan och lite annan data. Länk /Martin |
|
| Tack Martin85, kommer sätta tänderna i det. Dessutom, gärna egna erfarenheter alla, oavsett vad, och varför drog de ner prestandan 0-100 från 6.6 till 6.8, är t.ex BMWs 12a bättre än Mercedes 12a samma period? Är 12orna känsligare än v8orna? Många frågor, men vet att det är ett kärt ämne så det torde vara något vi alla uppskattar. Tack på nytt | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Grattis till kul bil. Har ett par Alpina 20" över i Uppsala om du behöver sommarhjul som är grym rätt på E38:) |
| Kan vara intressant, hur går man vidare från AP? | |
| Vad vill du ha för dina 20"Alpina? | |
| I klartext även från mig, pris för dina 20 Alpina fälgar, Jörgen? | |
|
Hej ! Är det 750ial i lunda trakten du köpte? |
|
| Jo, kan stämma, något spännande att förtälja? | |
|
Denna? Länk /Martin |
|
| Nej, men min är också svart | |
|
Okej där ser man, fotot är dåligt den är Anthrazit. Väldigt sällan man ser svarta E38or, speciellt iL. Jag funderar på att köra upp till Mantorp detta året, hoppas isåfall på att se mååånga E38or :) /Martin |
|
| Glöm inte att kolla oljepumpsbultarna vid nästa oljebyte, om du inte vet att detta är gjort. Annars kan det roliga få ett snabbt, och trist, slut! Dra dem med Loctite så vet du att de sitter! Safety first. | |
| Tack Thomas, detta gjordes vet jag åtminstone 2009, sedan beror intervallerna säkert på miltal om inte annat, men hur ofta borde man kolla bultarna? | |
| Kolla dom en gång bara, dra fast med loctite OM de är lösa. Man ska inte laga saker som är hela. Blir dyrt med nya trågpackninar och olja om du ska göra det för jämnan :) | |
|
Jag gillade verkligen min 750 -95a. Ägde den i ca 1,5 år. Bytte lite stag i framvagnen + bensinpumpen gick sönder. Förutom det fungerade den helt perfekt. Gick som en dröm, ca 1,4 l/mil tror jag förbrukningen låg på, mestadels korta körningar. Fantastisk långresekomfort! Kan sakna den ibland, har ibland våta drömmar om en nyare 760. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.