AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.874

Problem med backsensorer F31

sc
23
scotty
F31 320d xDrive -14
F11 520d -11
V70 2,5ft -10
Trots att stötfångaren bak är fri från snö och smuts så tjuter det konstant så fort jag lägger i backen. Går det att stänga av på något sätt? I gamla bilen som jag hade sensorer även fram så hade den en knapp man kunde stänga av sensorerna på, detta finns inte i 3-serien??
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Indikerar den på samtliga sensorer bak? Upplever själv att sensorerna är känsligare på F31 än mot vad jag har/haft tidigare (e61, e90, f25)
/ Håkan
Finns en knapp till vänster om växelspaken
sc
23
scotty
F31 320d xDrive -14
F11 520d -11
V70 2,5ft -10
För det mesta så indikerar den på någon enstaka sensor, olika från gång till gång men det gäller nog samtliga. Håller klart med om att dom verkar väldigt känsliga på F31.
Finns ingen knapp till vänster om växelspaken, gäller inte bara det om man har sensorer även framtill?
Det stämmer kanske, har både bak och fram. Inte suttit i en annan f3x på länge.

Vill minnas att man kan ändra volym under "ljud" på idriven, men tror inte att man kan stänga av helt.
to
17
tomas237
328iA Touring M-sport-14,adaptiv chassi
Hej, jag upplever min som helt ok, har f31-14 också. Den tjuter som det ska ,inte direkt när man lägger i backen , bara om det finns hinder.Den reagerar till och med på fotgängare som passerar där bak. Den "ser" också trottoarkanten. Jag är helt nöjd ,som sagt.
Jag skulle ringa bilförsäljaren direkt, det är ju irriterande så som du beskriver det ,det är ju ny bil, så ska det inte vara.
Med vänlig hälsning
tomas237
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Mina är också såhär, för det mesta är det mina två yttersta(höger/vänster eller båda, kan vara olika från gång till gång) som varnar men det är ack så irriterande. Jag ska försöka se om detta är något man får lära sig leva med eller om det är någon form av fel.

Knappen för att stänga av sensorerna har bara bilar utrustade med sensorer även fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.