|
|
|
|---|---|
|
Vilken skillnad är det på dom här oljorna: Länk och den här:Länk | |
|
Vet ej om man skall lita på allt men titta själv och bedöm Länk |
|
|
Sorry kollade lite fel på länken som du postade , fick för mig att det var Castrol vs BMW original ;-) |
|
|
Den andra oljan du länkar till är en äldre modell. Finns 2 typer av castrol 0w-30 då olika bilar kräver olika klassningar. Bilar med partikelfilter kräver en C-klassning, medan det finns andra bilar som kräver en A5/B5 klassning. Vet att vissa volvo modeller kräver detta. Hart även för mig den bara blir LL-01 klassad av den orsaken Rätta mig gärna om jag har fel i någonting här.. |
|
|
Om vi antar att värmen är lika i de båda kärlen så tycker jag ändå det brister i vetenskaplighet då det inte ser ut att vara samma mängd olja i de två behållarna och det kan väl vara anledningen att den högra börjar ryka först - mitt ovetenskapliga ögonmått tycker det är mindre i den. Vad är det sedan man ska se - att de verkar vara hyfsat lika eller? /Patrik, olje-amatör /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Kanske jag som är korkad, men vad ska jag kolla efter i filmerna? Att ena börjar ryka först eller va? | |
| Tycker mig se mer koksad (fastbrända oljerester) i "original-oljan"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.