|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har köpt en hel inredning i skinn från england och sen började jag undra om det verkligen kommer att passa med tanke på att deras bilar är högerställda? Det är alltså rubbet med stolar, dörrpaneler, handskfack mm... | |
|
Allt passar! Det är ju endast instrumentbrädan som skiljer. Sen får du switchen för elspeglarna på fel sida vilket kan vara ett bekymmer. /Johan |
|
|
Plus konsollen till växelspaken naturligtvis då den är spegelvänd. /Johan |
|
|
@Johnor Eeuuu, tänkte inte på växelspaken, men det är automat jag har. Blir det ändå fel? |
|
|
Ja, det blir ju lika fel i och med att det inte beror på vilken växellåda du har utan på vilken sida ratten sitter. Konsollen för växelväljaren är spegelvänd och ser inte klok ut i en vänsterstyrd bil. Vad är det för inredning du har köpt och vad hade du innan? Antar att du har en växelväljar konsol idag som är av plast och i en annan färg än den du köpt från England. Det bästa du kan göra är att färga plastkonsollen i samma färg som den felvända från England. Annars blir det att leta upp en rättvänd i fel färg vilket kan ta sin tid... /Johan |
|
|
johnor Jepp, och det får bli så jag får göra. Idag har jag beige tyginredning med komfortstolar. Jag har köpt sportstolar med hela skinninredningen. |
|
|
Komfortstolar går under benämningen Breitarschsitze i Tyskland, så skönt att du blivit av med eländet! Johan |
|
|
johnor Ja, verkligen skönt att bli av med dem. Förresten, vet du om min inredning är värt något? |
|
|
Breitarschsitze i beige tyg kanske inte är det direkt hetaste på E24 marknaden vad jag vet. Men om dom är i nyskick då kan det finnas en originalfreak som vill piffa upp sin inredning, men jag tvivlar. Bakstolarna går ju att klä om om inte annat och betingar stomvärdet. Resten av det beiga i inrednignen är väl inte så mycket att ha tyvärr men sätt ut en annons så ser du vad du blir av med. Sportstolarna är både snyggare och skönare att sitta i än Breitarschsitze, jag begriper inte varför de kallas komfortstolar då dessa totalt avsaknar komfort och vid minsta kurva flyger man ur stolen på grund av avsaknad av skålning, skitstolar!!! /Johan |
|
|
johnor Hehehe...så sant! |
|
|
Enda rätta platsen för Breitarschsitze är återvinningen... /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.