|
|
|
|---|---|
|
Jag har gjort en snabbsökning men inte hittat svaret, jag vill ta bort fartspärren på min e39, vem kan göra det? Mvh Fredrik Livet är kort, kör fort så hinner du med mer! | |
| Vilken firma som helst som sysslar med chippning bör kunna fixa det. Dock kanske det krävs en chippning. | |
|
Jag har en kompis som kan fixa v-max delete. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
thekinglives |
spiidfriik: Ja vem har inte det...Vmax delete torde vara tämligen original? Fredrik M5:Ac schnitzel har/hade ett Vmax paket bestående av en box som komplementerade/lurade DME, samt en uppsättning stötdämpare och fjädrar, Tror det kostade runt 40kkr. Ett billigare alternativ är nog att ta tipset som du fått längre upp i tråden om ngn chipfirma. Kanske går det att göra med BMW scanner, ncisexpert eller liknande. Ps Ac schnitzerboxen lägger upp felkod roadspeed signal pin 1 to 16 eller liknande, kanske kan vara till hjälp om du själv försöker hitta rätt parametrar via scanner eller ncis exp. |
|
Eh?? V-max delete = borttagen fartspärr. Orginal??? V-max ligger i chipet. Han går in i koden och ändrar. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Ac schnitzerboxen finns ej att köpa längre. Denna ska inte ens ge felkoder. Länk |
|
thekinglives |
vmax=ingen fartspärr. vmax delete=ingen fartspärr bortagen, borde vara fartspärr igen då? Förstår vad du menar, men ville bara märka ord....ha överseende;) |
|
Ok, då har vi bara lite olika definition av begreppet v-max. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.