|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Sommarens förbrukning 13.7 på 100 km och då kör jag lugnare än de flesta, tror jag;) Växlar oftast vid 3000 rpm. Kör sporadiskt i M mode kortare sträckor men då blir det att man landar över 200 km/h varje gång, vilket inte är så svårt med denna maskin:::::::::::::))))))))))))) Kan meddela att jag inte någon gång varit i närheten av 8250 rpm. Jo en gång faktiskt. Blev så exalterad av accelerationen att jag växlade fel. Istället för att växla från 4an i ca 6000rpm till 5an så växlade jag ner till 3an. Herre jösses vad rädd jag blev när bilen helt galet kastades framåt. Då var jag nog i närheten av 8000rpm. 150 mil blev det denna sommar med min första M bil någonsin. Måste bara tillägga att SMG lådan är sjukt cool och lättanvänd. Att den skulle vara ryckig och skumpig håller jag inte alls med om. Allt snack om att I-driven skulle vara krånglig och ologisk håller jag inte heller med om. Jag är så sjukt nöjd med Bimmern. Vem behöver en Lambo eller R8;) Dessutom kan man ta med fru och barn på glass utflykt (eller semester resa). Att sedan kunna cabba ner och njuta av det underbara soundet från motorn är ju rätt nice också. Se där en liten snabb review om min M6 EB |
|
|
Det är ju efter 6500rpm som bilen vaknar Pula :D Ut och använd den som BMW har tänkt att den ska användas! _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Får testa det nån gång helt enkelt:) EB |
|
|
Gammal men bra sida om man har liknande funderingar är ju alltid Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.