|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har ägt E39 530im och de är inte så törstiga som man tror. Mkt fin motor med få fel! Så jag säger 530 All the way! =) | |
| Stephan 735i> Angående effekten; mitt fel. Gick lite för fort med effektangivelsen ovan. | |
|
Bra inlägg Lasse. En M52TU ÄR ju en M54 nästan 100%, förutom att vevaxeln är en variant av den i M3an och att M54 har nån lågfriktionsfeature i kolvringar/cylinderlopp. Är M52TU även den Eu4? Så egentligen anser jag att om en manuell 530 drar mer än en manuell 528 så är något fel. Vet inte om det skiljer i utväxling på dessa? |
|
| Jag upplever min M54 mer död på låga varv än min M52TU. Kanske läge att renovera vanos på 54an fastän den gått mycket mindre än M52an. | |
|
Kolla kamaxelvinklarna med diagnosprogram. Läckage visar sig i första hand som längre omställningstid/tvekan när man går på gas snabbt vid riktigt låga varv. Det måste läcka rätt bra om den ska missa att uppnå rätt vinkel. Mao, vid segdragning o likn. är det bara när man går på gasen som det märks, sen ska den dra fint. Det kan ju också vara så att VANOS är inaktiv av någon anledning. Då är det lågvarvsområdet som försämras. Detta tänder inte motorlampan. |
|
| Intressant info, marin 849. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.