|
|
|
|---|---|
| Har sett bilder på mycket feta fälgar på en E32. Det ser ut som om däcken är utanför skärmarna dessutom är bilen grymt sänkt. Hur gör dom? Jag har själv 18" 255or och de slår i skärmkanterna. Jag har "spacers" men de kan jag ej använda på min 735a. Finns det något som gör bilen betydligt styvare bak. | |
| Eventuellt kan man vika in den horisontella delen av skärmkanten om detta inte redan är gjort. Detta kan göra så att däcket går fritt när bilen fjädrar. | |
|
Jag modifierade mina skärmar, tog bort en lite av innerkanten som låg och nötte mot däcket. Det blir ju dyrt i längden och den låter irriterande när det tar i. Jag kör med 255/40 bak på 10x17 fälg. Nu tar det inte i, bara i vägbulor som är extrema. Har funderingar på att sätta på sänkningsfjädrar, kan kanske förvärra saken, men fjädern är ju hårdare då. När det tar i nu så tar det i innerskärmen, sliter inte lika mycket. Man kanske kan göra något åt det också. //Schnitzer |
|
|
Jag har 18" med 265 däck bak på min E34a inga problem alls,så mitt råd är samma som J.L vik in skärmkanterna då bör problemet upphöra. Om du vill ha den styvare så är sportstötdämpare det bästa?! MVH Stephan |
|
| Är det inte bättre att göra det riktigt och valsa dem ? Att hålla på att vika och bända kanterna är väl bara en taskig nödlösning. Hur vet man tex. att det inte saknas färg på baksidan av den vikta kanten, som sedan rostar ? Nej, valsa ut kanten i stället. | |
| Jag har 255/40-17 på 10x17 tums fälg bak och min bil är sänkt med stenhårda sänkfjädrar bak, man kan knappt få in ett finger mellan däck och skärmkant, men den har aldrig skrapat i. Inte en med fyra flickor sittandes i baksätet! Visserligen ganska lätta, men ändå! | |
| Kan ju inte bli vidare komfort när man håller på som ni? Är det inte bättre att byta till en M3a... | |
| Nej det stämmer, ingen komfort alls, men ett fetare stuk får man leta efter. En E32 med feta fälgar som inte är sänkt ser lite skum ut, det syns att någon är fel. Den snyggaste sänkningen är när bilen är lägre fram än baktill, så kallad kilformssänkning. | |
|
På min förra 735i hade jag en fet kilformssänkning. Jag tyckte fortfarande att det var mycket komfort kvar. Johan_S: Om du köper en 750i E38 så kommer du att kunna kapa fjädrarna och det kommer fortfarande att vara mycket bättre komfort än Volvon. //Schnitzer |
|
| Schnitzer: Så sant så =) | |
| J.L. var fick du tag i såna fjädrar ? | |
| Claus Olsson, dessa sänkfjädrarna satt på när jag köpte bilen, så jag är inte säker på vilket fabrikat det är. Schnitzer mailade mig angående mina fjädrar och han gissade på att de var av märket KAV. | |
|
Jag skulle tro att det är KAW-fjädrar. De är röda och finns att köpa i Tyskland eller i Sverige hos MH GTR. Exakta länken dit är: Länk //Schnitzer |
|
|
Det blir någonstans vid 3000 kronor med frakten inräknad. Sänkningsfjädrar av märket KAW 55mm fram och 35mm bak. //Schnitzer |
|
|
PÅ e34 så sänker sänkningssatserna ofta ganska mycket fram och lite mindre bak, detta kallas oxå kilformssänkning tror jag men faktum är att iallafall E34:an är väldigt hög fram men inte bak, med en sats som sänker 35 fram och 10 bak så får du lite symmetri i formerna utan att den för den sakens skull är lägre fram. Vill du bara ha utseendet så funkar bildelsimportens eller NFS sänkfjädar bra men vill du ha en sats med väghållning på samma gång så satsa på typ Sachs eller Koni:S kompletta väghållningskit som du säkerligen hittar på samma ställen. Än så länge har jag bara utseendet själv... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Vill du ha bra väghållning så köp KAW 55/35 fjädrar och Bilstein Sport dämpare till. Då blir den grym på vägen. //Schnitzer |
|
| Jag köpte för ett halvår sedan en sänkningssats för jag ville ha bilen kilformad. Sänkningen var 50-30 mm. Jag bytade fram först och då blev bilen "horisontell" men det var inte så jag ville ha den så jag kapade 2 varv fram och det blev bra. Men bak bytade jag aldrig, tyckte den var låg nog bak. Kanske skulle jag bytat bak också. Kan den bli högre bak fast att sänkningsfjädrarna är kortare än orginal (mina är nog sen bilen var ny skulle jag tro) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.