|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då var det dags för nästa knasiga fel på min knappt inkörda 328i Touring E36 på 29000 mil. Så fort nu temperaturen sjönk med 10grader så började det komma värmeproblem... konstigt att det funkar vid +10 till +15 men inte vid -10 Verkar som att motorn producerar mer värme än kylaren kan producera. Går att köra bilen som normalt i ca 2 mil och då börjar tempen vandra uppåt. Om man då drar på full värme i bilen(som funkar mycket bra) och håller ca 70km/h (under 1800rpm) så klarar bilen av att hålla tempen. Första gången det hände ställde jag mig och skulle lufta och fick då syn på att slangarna var ca dubbel size. Luftade då ca 5 minuter till all luft var borta och då var det nästan fullt i kylaren med vätska... Ny kylare samt vattenpump // Fredro | |
|
Hej! Om man drar upp värmen på max öppnar man alla gångar i kylaren, kan vara därför den håller temp. Har den fungerat som den ska alls sedan det var -10? Kan ju vara så att någonting gått sönder under senaste tiden. Eller är det så att den har fungerat efter det var/är -10? |
|
| Bilen har fungerat bra både innan och även idag. Håller på nu och tömmer hela kylsystemet för att spola och fylla med nytt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.