AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
515

På jakt efter Z3...

Är på jakt efter en billig, tidig Z3.
Helst 1,8 eller 1,9.

Tänker importera, men ingen firma verkar intresserad
av att hjälpa mig.

Någon som har något förslag?`

Alexander Fäldt
///Mmm...
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Skulle inte rekomendera att välja en tidig Z3, dålig kvalité och krånglade en del.
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Är det verkligen så?
Jag och kompisar till mig har alla varit skitnöjda med våra Z3or från -96...men vi kanske har haft tur...

MZ3 Coupe ... den häftigaste hundbilen?...
Alex, strunta i firmor. Ta flyget till BFrankfurt (mindre skojare än i Hamburg och Berlin. Ta en hel weekend, hyr bil, köp tyska tidningar för privat annonser eller/och gå runt på bilfirmor. På så sätt slipper du mellanhänder och deras skumma bilar och avgifter. Kom ihåg att moms betals i Tyskland även för begagnade bilar. Det går att avtala bort det med privat person som vet att bilen ska registreras i utlandet...
Fast allra mest så skulle jag rekommendera köpa bilen i Sverige. Du kännar inte så mycket på Z3 köp att det skulle väga up problem du kan få med tysk bil vid försäkringsskador...Dessutom försvinner ju vinsten på andrahandsvärdet vid försäljning i Sverige.

Tomas
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
jag har en -97, visserligen en 2.8 men det verkar vara bra kvalitet på den.

om du söker på internet sidorna så finns det en hel del Z3 or av alla sorter och väntar du några månader till så hittar du ännu fler, blir det när säsongen är över.

fast jag tycker nog att du skall satsa på en 2,8 ändå, det är roligare... och så ser breddningen över bakdäcken mycket snyggare ut.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jo, en 2,8 hade suttit fint.
Måste dock tänka på min ekonomi.

En 2,8 får det bli nästa gång!

Alexander Fäldt
///Mmm...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Har inte hört att tidiga 1.8 alt 1.9 skall vara problematiska. Kan du inte spara/låna de ca extra 25.000 kr som en 2.8 kostar? Den raka sexan är underbar och nästan ett måste i en Z3'a... =)

roadZter
Tål att funderas på! =)

Alexander Fäldt
///Mmm...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Exempel: Ett lån på 25.000 kr med 7% ränta motsvarar 146 kr/månad (exklusive amortering). Vill du amortera hela lånet på 3 år tillkommer 695 kr/mån, eller på 5 år tillkommer 417 kr/mån. Vet inte om just du anser att det är mycket eller lite pengar, men tänk på att utgifterna blir högre med en 2.8 pga försäkringspremien och bensinförbrukningen.

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hur mycket hade du tänkt att lägga ut för en Z3'a?

roadZter
Max 145 000:-

Alexander Fäldt
///Mmm...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.