|
|
|
|---|---|
|
Ska sexan inte gå i innan 96-97 km på bmw med smg låda när man kör på automatläge. Och sen tycker jag man får gasa rätt så mycket när man ska backa lite uppför ska det vara så. Tomas | |
|
På tysklandsväg är det 100km/h är säkert programerad efter det. Är 80 eller 100. 90 som är i Sverige är den inte programerad efter. Ang backningen så kräver smg lite mer gas jämfört med aut eller manuell. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
*Tysk landsväg When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Nu har jag testat en 530-06 med smg låda och den växlar redan upp till sexan strax under 80 km, är det någon programmeringssak |
|
| Min 325 d växlar upp till sexan vid ca: 90 km/h så det verkar vara olika beroende på vilken modell det är. För övrigt jäkligt retligt när det är 80 på de flesta vägar och man ska behöva ligga och köra på näst högsta växeln. Bra för miljön/förbrukningen, NOT! | |
|
Det har med fotarbetet att göra. Prova köra med farthållare i 80 kph eller t.o.m. i 70, då kommer den nog att växla upp. Lätt beröring på gasen kan leda till att bilen ligger kvar på en lägre växel/växlar ner. Men det kan vara så att en programuppdatering är nödvändig. Min nuvarande bil ligger på högsta växeln (8) i 70 kph/1200 rpm, även i uppförsbackar. |
|
|
Min 535d lägger i 6a i ca 88kmh men om jag tvingar i den i manuellt läge går det att köra i 82 kmh då varvar den ca 1100 rpm under det går inte 6an i Mvh |
|
| Min lägger i åttan i 100km/h och varvar då cirka 1200rpm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.