|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Decoy_81: Jag tog inte åt mig, kände bara att utr-nivån inte kommer i första hand på en 3-serie från 99 för 20k. Köpte du 540in som var fotad vid vattentornet i malmö? TS: Det har kommit ut ett par 320 e46 idag i Skåne plus att där är en svart 323ti med svart helskinn i Ängelholm. /Martin |
|
|
Ursäkta om jag verkat oengagerad men jag har inte haft möjlighet att skriva under helgen. Min pappa är också händig och mekat en del med sina bilar. Han har bytt generator, startmotor, olja, tändstift, lampor, däck, bromsar/belägg och luftfilter men jag vet inte hur högt detta klassas erfarenhetsmässigt. Vilka typer av reparationer, service, underhåll och fel kan jag tänkas råka ut för med en E46 utöver dem i begagnatguiden? |
|
|
Martin85: bra :). OT: Japp jag köpte den. Jättenöjd! Endel fix men inget större. Lite rost som jag lämnar in på firma. Inspektion II,i stort genomförd. Ska bara byta stift. Olja till växellådan ska bytas, solfilm åker bort. Ja som sagt endel fix. //m Freude ist BMW |
|
|
Decoy_81: Gott, vi ska ha ett barn till nu till våren så då byts antingen 750in eller 9-5an mot en 540iA Touring, förhoppningsvis en M men det är nog inte så troligt. /Martin |
|
|
Martin85: sweet! Nej 540 med M-paket växer ju inte på träd. Men om man inte kräver det då finns det ju ganska många fina till mycket bra priser. //m Freude ist BMW |
|
|
Jag äger en 320i e36 från 98, det sista året för e36. Gått runt 23k mil. Kolla igenom bilen noga efter oljeläcka osv. I min bil var termostaten sönder och den hade en liten läcka på bakre axeln vid packningen. Fick ner priset mycket på det. En bra sak och att kolla är att vinter/sommar däcken är i bra skick, för sånt kostar ganska mkt att köpa till. Min bil har tyg på insidan, men bilen var mycket pedant skött så allt var i fint skick. Ifall du är kräsen när det gäller ljud skulle jag rekommendera att köpa nya 5.25or fram, gjorde otroligt stor skillnad. Ifall bränsleförbrukningen är av intresse så drar min 0.9-1.0L/milen och det är en 320 med 2.0l rak sexa. Kolla det vanliga, så att inte motorn rasslar osv, det inte vibrerar i ratten och kolla när katalysatorn är bytt samt avgasvärdena från sista besiktning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.