|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min bmw. det började helt plötsligt då den började hacka till vid gas och sen blev den värre och värre. Så började kolla lite och 4 av 6 tändstift satt så löst så man hade kunnat skruva upp dom för hand. tänkte att okej men då köper jag nya stift bara. så köpte det och den gick igång och gick fint, körde en runda sen helt plötsligt bara tvärdog den. startade upp den och den gick prima igen. nästa dag gick den inte på alla cylindrar, tomgången hoppade som bara den och svår att hålla vid liv, ingen gasrespons. sen dog den, fick inte igång den, sen 10min senare gick den igång igen men gick väldigt ojämt. tänkte att det är väl tändspolarna kanske som tagit stryk så köpte 6 nya tändspolar som jag bytta idag. Den gick igång o gick som vanligt o tänkte att då är problemet löst. stod o lät motorn bli varm men när den började komma upp lite i temp märkte jag att den va ändå inte helt 100. sen blev de värre o tillslut dog den, samma visa igen. startade flera gånger o kunde hålla den vid liv i max 10 sek..hm någon som kan ha en aning om vad felet kan vara? även motorlampan lyser, den började lysa ett tag efter jag hade bytt tändstift, men nu när jag hade bytt spolarna lös den fortfarande. Tacksam för svar! | |
| Jag tror att du måste få felkoderna lästa, kan säkert vara någon kamaxelgivare eller dyl som bråkar.. | |
| joo det hade nog varit drt bästa. enda jobbiga är att den står avställd hoa nårra vi känner mitt ute i skogen, är några mil oxh bogsera till närmaste verkstad så hade vatt skönt om man kunde fixa desjälv men man kommer väl få lämna in den! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.