|
|
|
|---|---|
| Vad säger panelen om denna? Länk | |
|
Ser fin och välvårdad ut. Slutpris runt 60 - 65 000? /Rickard |
|
|
Ser fin ut, bakgrunden vet jag inte. Synd att det inte var en 530 bara :) |
|
|
Listan: Daten für die Fahrgestellnummer: WBADS41090GU96308 Modellbezeichnung: 525I Ausführung: Europa Typschlüssel: DS41 E-Code: E39 (2) Karosserie: touring Lenkung: links Türen: 5 Motor: M54 - 2,50l (141kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: automatisch Außenfarbe: Titansilber Metallic (354) Innenraum: Stoff Headline/anthrazit (G3AT) Produktionsdatum: 19.08.2003 Werk: Dingolfing Code Serienausstattung Standard Equipment S202A Steptronic Steptronic S470A Isofix-System Isofix-System S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control S227A Sportfahrw.+Tieferleg.+Niveaureg. Sport suspension+lowered+ride-height S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S302A Alarmanlage Alarm system P337A M Sportpaket M Sports package S339A Shadow-Line Shadow-Line S386A Dachreling Roof railing S434A Interieurleisten Interior trim finishers S441A Raucherpaket Smoker package S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S650A CD-Laufwerk CD player S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43) S694A Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights S788A BMW LM Rad Individual BMW LA wheel, Individual S818A Batteriehauptschalter Battery master switch S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch S925A Versandschutzpaket Transport protection package Code Information S220A Niveauregulierung Self-levelling suspension Lite tankar: Kolla rost rost rost...hjulhus, baklucka, innanför tanklock, dörrar etc Om man orkar kan man ta bort bakljusen och kolla efter rost där och jag kan garantera att det börjat krypa där. Fördelen är att du kan stoppa just den rosten i tid. Tycker nog att den inte e jätteutrustad. koll med tidigare ägare. Ta fram senaste besiktningarna så ser du i alla fall tre år tillbaka om bilen skruvats. Adaptiv sportfjädring? skulle förvåna mig mycket om någon har eftermonterat det. //m Freude ist BMW |
|
|
12 års rostskyddsgaranti på den så du har några år på dig. Ser fin ut. |
|
| Trodde det var på 04 endast ang 12 års rostskydd ? | |
|
Har för mig att om bilen e uttagen -04 så gäller garantin. Sedan kan tillverkningen av bilen vara -03 // Freude ist BMW |
|
| Ser fin ut men verkar inte ha samma däck märke/modell fram och bak.. | |
| I trafik första gången som räknas, denna tagen i trafik 2004-05-07= 12 års rostskyddsgaranti | |
|
"Adaptiv sportfjädring" jojo. Sen är det väl en (förvisso mindre) lackskada på bakstötfångaren också. Listen under höger främre strålkastare tycker jag ser en smula konstig ut också. ------- //Lövet |
|
|
Tycker den är minst 10 000 för dyr, dåligt utrustad. Den här tror jag kan vara ett intressant objekt: Länk Borde gå att få ner priset en del tror jag. Min bil: Länk |
|
| 530´n såg fin ut men 79k måste väl ändå vara rätt mycket fel? Import dessutom... | |
|
Utan rostskyddsgaranti också. ------- //Lövet |
|
|
Import är väll inget problem så länge historiken ser bra ut. Jag har kollat lite på denna och pratat med tidigare ägare. Inga större konstigheter, och milen stämmer med största sannolikhet. Att hitta en e39:a med 12 års rostskydd är inte så lätt. //m Freude ist BMW |
|
| Import är alltid mer eller mindre problem (vilket är slutsatsen av mängder av diskussioner här) och ska givetvis spegla sig i priset. | |
| Jag hade lätt köpt den 530 om jag inte hade min 525a. | |
|
Jag tycker inte import är ett problem om man har ork och möjlighet att kolla upp objekten. Just denna 530 har gått sina första år i södra Tyskland och det tycker jag är positivt! Stämmer bara milen spelar väl det ingen roll om det är import eller ej. Men självklart om man tittar på det stora hela och rent statistiskt så är det ju större problem med fuffens på importbilar. Men bara man är noga med research på det objekt man tittar på så kan det som jag ser det t.o.m vara en fördel med import. Min bil: Länk |
|
|
Men självklart är det fel pris på den 530:n , 65 kan vara ett rimligt pris då har man en mycket trevlig bil i många år för en vettig peng. Min bil: Länk |
|
|
10" mil på en 530 02:a... Och import på det. Skriker ju skruvat. Och priset är ju helt galet. 79 lök för en E39... Knappats. Kan tänka mig runt 50-60 på sin höjd. |
|
|
Cralle, visst skriker det skruvat om detta men faktum är att i detta fall så stämmer med största sannolikhet milen. Servicebok stämmer perfekt mot BMW:s databas. Intagen av Påarps bil vilka tydligen är en seriös och välrenommerad firma. Men som sagt 79 är inte marknaden beredd att betala men får man den för 65 och verkligen vill ha en e39 så tror jag den kan vara helrätt. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.