AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
496

Toppfartspärren

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Finns det chip till M5 E34 som gör att bara toppfartspärren försvinner utan att motorn får några mer hästkrafter?

//Schnitzer
Nä,tror inte de finns nåt sånt chip,men varför inte få några extra Hk på köpet...??
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Brukar vara ett separat chip för toppfartsspärren annars är det helst klart så att det bara går att ta bort den men vet inte vem som kan göra det...men ring och kolla med Länk
gu
394
gurr
M5 -95
schnitzer.. kolla denna tråd

Länk
Jag är inte säker på att man MÅSTE sätta dit ett dhip för at stänga av denna spärr,leta vidre lite så kanske du hittar nåt, har för mig att det är en typ av mekanisk spärr av något slag på E34:an

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
J
146
J
M5 -93
540iA -93
M5 3.8 -93 dvs min har (inte nu längre :) ) en extra vaijer som fungerar så att den drar tillbaka gasreglaget
vid 250, 260 på mätaren. Om man hakar av denna vaijer kan inte vaijern dra tillbaka gasreglaget och bilen fortsätter till varvstoppet.

/Janne

- Livet börjar efter 250 km/h -
Just det! Precis detta jag kom ihåg nu när du säger det, hur långt kommer du efter 250 då?

En fråga som är intressant blir då om samma lösning finns på 3.6:an?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
på min kändes det som att det inte fanns mer att hämta efter 250 men när chippet ramlade på plats så blev det annat då bara ökade den....

-----------------------------
"Second place is the first loser"

Länk

/// Mvh Laurin
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Min är inte chippad och når 282-285 på mätaren.
Då går varvstoppet i.
Den ökar ganska bra upp till 270 sedan börjar accelerationen avta och sega sig resten.

/Janne

- Livet börjar efter 250 km/h -
Turbo ace
Ring till Jürgen Wiese på08-7454798 han kan ta bort toppfart spärren utan att chippa bilen han fixar även chip om du vill ha.M5an går fort med hög farts spärren bort tagen men om du har en 3.8 så e det inte så bra för att dom går det hål på kolvarna om man kör för länge på högsta fart ha det

M power rules
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.