AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
17.674

sportbil för 200 000kr

Sida 2 av 3
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Det var när du köpte 130n som beslutsångesten började men nu börjar jag hitta rätt tror jag. Vi ska bara hitta en lämplig andrabil till min fru som inte kommer rulla så mycket, en 130 hade varit perfekt :-)
Ångrar inte en sekund att jag valde cab på 997, även om en del av de klassiska coupelinjerna försvinner. Det är något speciellt att en kylig höst eller vinterdag att cabba ned och njuta av boxersexan "utifrån". Men skall man ha en sportbil som trackday fordon är det tak som gäller.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Cayman S eller Boxster S både är riktigt underskattade, imponerande gocartkänsla med eller utan cab. Om du inte är manlig nog för boxstern kan du säga att du köpt den till tjejen/frun ;)
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

*båda.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
heltsonika: Säljare, nej, vad menar du?

MVH Christofer
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Crille: Jag menade bara att du har en cab och ska sälja en cab men inte talar för dess fördelar :)

Klart att en Golf MK1 går hem i Karlstad eller hur? =)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Menade att en cabriolet borde bli mer använd här än i vissa andra delar av Sverige, Karlstad återtog ledningen i solligan i somras. Aldrig hört talas om att det är fint väder i Karlstad? ;-)

MVH Christofer
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag passar på och frågar Kristoffer_L då;

är det helt dödfött att köpa en 997 cab när man har en tvååring också..? Dvs är baksätet icke användbart? (Sambon är också nätt, 160 cm/46 kg) :)
kanske är bäst att satsa på en allroundbil istället. en bmw 135 eller vad säger ni?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Eller en Z4 för ca 120-150kkr? Men visst, en 135/335 coupe skulle väl inte vara så dumt!

de första boxster med den lilla motorn ligger runt 100 000 och det är ju bra pris för en glidarbil i alla fall.. sen vet jag inte hur den minsta motorn är som sportbil.. kan man serva en boxster själv eller måste man alltid till en porsche service
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är inte direkt svårare att serva eller skruva med en Porsche än någon annan modern bil.

Vad det gäller tidiga Boxster så är de prisvärda och roliga för 100´, beror på hur mycket du vill lägga. Har du 200´ att spendera så känns 987 05- betydligt fräschare. Ex. Länk

MVH Christofer
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Crille82: Det enda jag vet om Karlstad är typ Hajk ;) Men det glädjer mig att även ni får sol. Stockholm är oftast väldigt soligt och jag har verkligen njutit av min cab under min ägo. Det behöver ju inte vara direkt solsken för att man ska köra nercabbat. En regnskur spelar inte heller någon roll om det inte öser ner. Allt blåser ju över "taket". I alla fall i en Boxster.

Personligen skulle jag inte köpa en Boxster före 2003. Faceliften bidrog inte bara till ett lite bättre utseende men även glasruta i bak. Den i plast känns inte alls ok och går lätt sönder. Bättre känsla i materialet i stolar och växellåda, handsfack och lite andra positiva uppdateringar av stereo und so weiter.

Jag skulle sikta på en S som har mer pulver och 911'an bromsar. Den crille82 länkar till ser riktigt prisvärd ut. Även min är till salu då jag ska sadla om till Mc i vår. Köp ingen automat om du vill ha kul. Jag provade en 987 automat innan jag köpte min och den känns rätt seg. Automaten startar på tvåan om man inte stämplar järnet från början.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Jag skulle köpt en Pontiac GTO med LS2an jag :-)

Mvh

vad säger ni om corvette? tänker då främst på c5 men även c6 i viss mån.. är dessa bilar dyra att hålla igång och hur är service reservdelar med mera..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Delar är billigt. Försäkringen är billig. Service är billig.
Allt utom bensinräkningen är billigt på Corvette.

C6 kan dessutom svänga ;-)

-------
//Lövet
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
C6an är mycket värdig etiketten "sportbil", en helt annan varelse än föregångaren.

Billigt i det mesta som sagt. Tycker inte den var nämnvärt dyrare i bränsle mot en 997.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
En corvette drar inte mkt soppa alls kan enkelt köras under litern per mil. Går ju bara på tomgåbg typ vid vanlig landsväg. Överlag en mkt billig och rolig bil att äga.

Jag skulle ha valt antingen Cayman S eller Z4M coupe. Finns en M coupe på blocket nu för 195'. Visserligen många mil så den kanske inte är bästa valet. Men borde ju gå att hitta en med något färre mil som ändå kan prutas ner till inom eller i närheten av 200'.

Mvh Johan
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Lyfter tråden lite. Köpte en MX-5:a 2.0Sport 6växl i somras och har inte haft så roligt bakom ratten i en bil tidigare. Ja, det är en tygcabbe. Körde nercabbat i slutet av november i Göteborg. Upp med sidorutor och vindavvisare och en varm huva.
Det är cabväder under betydligt fler dagar än vad man tänker sig. Högsommardagarna är dom dagar då jag inte vill köra konstigt nog. Det är en otrolig känsla att cabba ner och dra iväg. Prova en MX5:a innan du köper något annat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.